Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

V Bratislave vlakom cez tunel aj na Trnavské mýto

Tunel: Mal by byť v hĺbke
16 metrov a dlhý dva
a pol kilometra.

Zdroj: vizualizácie min. dopravy

Reklama

Dôležitý dopravný uzol vznikne aj na mieste, kde stojí momentálne železničná stanica Bratislava – filiálka pri Trnavskom mýte. Pod ňou v hĺbke 16 metrov vznikne dvaapolkilometrový tunel. Bude to konečná prímestských vlakov z Pezinka, Trnavy, Galanty a zo Senca. Oprava trate bude stáť 400 miliónov eur.

Ide o jeden z troch projektov dlho diskutovaného Integrovaného dopravného systému. Keďže sa budú financovať z eurofondov, musia ich odklepnúť v Bruseli. „V čase dopravnej špičky tu vlaky majú premávať v 15- až 20-minútových intervaloch a budú alternatívou automobilovej dopravy,“ povedal minister dopravy Ján Figeľ. Projekt ráta aj s výstavbou terminálov integrovanej dopravy, čo znamená, že vybudujú alebo opravia nové železničné zastávky.

Také by mali vzniknúť v lokalitách Devínska Nová Vessídlisko, Lamačská brána, Patrónka, Mladá garda, Trnávka, Ružinov a Vrakuňa. Pri niektorých z nich budú aj záchytné parkoviská.

Aj o električke

Projekt integrovanej dopravy ráta aj s výstavbou koľajovej trate z centra mesta do Petržalky. Začne sa však najskôr v roku 2013. V prvej fáze opravia Starý most a postavia trať po zastávku Bosákova v Petržalke. Získať europeniaze na električku do Petržalky však bude možné až v rokoch 2014 – 2015.

„Túto etapu budeme musieť začať z úverových zdrojov,“ povedal primátor Milan Ftáčnik.

Bajan je nespokojný

Pripravovaný Integrovaný dopravný systém sa však nepáči starostovi Petržalky Vladimírovi Bajanovi. „Ide o prehru ľudí bývajúcich za Dunajom. Projekt možno uľahčí prístup do hlavného mesta niekoľkým tisíckam ľudí, ale nerieši dopravu pol milióna Bratislavčanov,“ povedal Bajan.

Vyberáme pre vás niečo PLUS