Zúfalí obyvatelia Vrakune: Zmiznú vďaka novej ceste tieto zápchy?
13. 6. 2016, 10:00 (aktualizované: 10. 7. 2024, 19:34)

Zdroj: archív, ilustračné
Už majú dosť kolabujúcej dopravy a prepchatých ciest! Mestská časť Vrakuňa spustila petíciu za vybudovanie preložky Hradskej ulice v úseku Pharos - Ráztočná ulica. Je totiž spojnicou medzi mestskými časťami Ružinov a Vrakuňa. Denne po nej prejde okolo 22–tisíc áut! Keď je cesta zapchatá, obchádzajú vodiči úsek okolitými uličkami a robia starosti miestnym.
Cestu cez Vrakuňu využívajú aj vodiči, ktorí denne dochádzajú do hlavného mesta z okresov Senec a Dunajská Streda. Nie div, že každé ráno sú na hlavnom ťahu cez mestskú časť kolóny a zápchy. Ak vodiči stratia trpezlivosť, obchádzajú Hradskú a Priehradnú cez iné uličky. Ohrozujú tak školákov, matky s deťmi, ale aj iných chodcov. Starosta Vrakune Martin Kuruc nám vysvetlil, že petícia, ktorú spisujú miestni, je len prvým krokom.
„Je taký postup, že najprv musíme začať my ako mestská časť. Vybudovanie preložky je pritom v územnom pláne už 30 rokov! Musím priznať, že Vrakuňa trocha zaspala, a preto sa snažíme petíciou aspoň vyvolať diskusiu,“ povedal. Ako doplnil, majú už viac ako 10-tisíc podpisov, ktoré chcú odovzdať ministerstvu dopravy. „Je to hlavne na nás, meste a Bratislavskom samosprávnom kraji. Primátor Bratislavy už oslovil kraj aj ministerstvo. Máme prísľub, že štát sa rád pridá,“ nádeja sa starosta.
Ako sme sa dozvedeli, problémom je najmä úsek pozemku, na ktorý má blokačné právo developerská firma prepojená s podnikateľom Jurajom Širokým, a teda je problém začať stavať. Bratislavský kraj starostove slová o spolupráci potvrdil. „Cesta je na území a v správe magistrátu hlavného mesta. Bratislavský samosprávny kraj riešenie situácie podporuje a je aj v územnom pláne regiónu. Teda je súčasťou projektu D4,“ uviedla hovorkyňa kraja Lucia Forman.
Ministerstvo dopravy uviedlo, že výstavba spomínanej preložky je súčasťou pripravovaného PPP projektu D4/R7. „Celková dĺžka preložky je 2,2 km smerom ku Galvaniho ulici a 2,6 km k Mostu pri Bratislave,“ vysvetlili nám z odboru komunikácie ministerstva. „Jej realizácia zabezpečí odklon tranzitnej dopravy, teda sa očakáva zníženie dopravného zaťaženia,“ doplnili.
V máji starostovia Vrakune, Podunajských Biskupíc, Miloslavova, Rovinky a Dunajskej Lužnej spustili petíciu za urýchlené začatie výstavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ktoré sa stanú súčasťou bratislavského obchvatu. Dobrou správou je, že prvú fázu obchvatu chce spoločnosť odovzdať koncom roka 2019, druhú v polovici roka 2020.