Reklama

KOLAPS DOPRAVY: TOTO odkazuje minister Doležal TISÍCKAM zúfalých šoférov

Reklama

Šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Juraja Tlapu si zavolal na koberček Výbor Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti. Dôvodom sú neúnosné zápchy na diaľnici medzi Stupavou a Bratislavou.

Doprava na D2 medzi Stupavou a Bratislavou už tri dni kolabuje. Ľudia, ktorí chodia pravidelne do Bratislavy do práce z Lozorna, zo Stupavy či z Malaciek, musia ráno počítať so zdržaním aj dve hodiny.

„Títo tiráci tu stoja už pol dňa,“ povedal nám Jozef z Lozorna, ktorý pozoroval diaľnicu z mostíka nad cestou. „Nechcem vidieť, čo bude cez prázdniny, tadiaľto totiž chodia všetci Moravania na dovolenky do Maďarska a Chorvátska,“ dodal.

Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Tlapa musel v stredu túto situáciu vysvetľovať v parlamente. Na koberček si ho predvolal Výbor Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti.

V Japonsku jedna noc, u nás tri mesiace

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    VIDEO: Doprava na D2 smerom do Bratislavy kolabuje

    Kremský poukázal na to, že podobné opravy v Japonsku robia za jednu noc alebo víkend, lebo vedia, že doprava by inak skolabovala. „Na Slovensku opravu budú robiť tri mesiace,“ podotkol.

    „Nedali si ani tú námahu, aby ju začali robiť až po skončení školského roka. Pokojne rannú dopravu do Bratislavy hodia do jedného pruhu. To je zápcha na dve hodiny. Pretože D2 nie je len taký obyčajný vjazd do Bratislavy," zdôraznil Kremský s tým, že je to tranzitná diaľnica z Nemecka a Česka smerom na západné Slovensko, ale aj do Maďarska, Rumunska a na Balkán.

    Kritizoval tiež, že NDS na zúženom úseku nenastavila variabilnú prevádzku. „Je to vôbec možné, aby sa štátna spoločnosť nezamyslela nad riešením, ktoré bude optimálne? Okrem toho, že to občanom strpčuje život, začína to robiť veľké problémy aj priemyslu, napríklad dovozu súčiastok do Volkswagenu," upozornil Kremský.

    Článok pokračuje na ďalšej strane

    Diaľničiari prosia o ohľaduplnosť, sami na ňu akosi zabudli...

    Výrazné spomalenie dopravy na diaľnici D2 v smere Malacky – Bratislava značne pociťuje aj spoločnosť Volkswagen Slovakia predovšetkým v rámci dodávok výrobného materiálu.

    „Tieto obmedzenia na diaľnici nám spôsobujú dodatočné komplikácie, ktoré ohrozujú plynulosť výroby v už i tak mimoriadne náročnej a napätej situácii v logistickom a dodávateľskom reťazci,“ povedala pre Plus JEDEN DEŇ hovorkyňa spoločnosti Lucia Kovarovič Makayová.

    „V stredu sa uskutočnil konštruktívny rozhovor medzi zástupcami Volkswagen Slovakia a Krajského riaditeľstva PZ SR. Výsledkom je, že polícia bude v rámci svojich možností v úseku od zjazdu z diaľnice smerom k Volkswagen Slovakia regulovať dopravu a riadiť premávku tak, aby bola najmä v exponovaných časoch čo možno najplynulejšia,“ dodala.

    V tejto súvislosti diaľničiari poprosili o ohľaduplnosť. „Prosíme všetkých motoristov, aby rešpektovali dočasné dopravné značenie, hlavne maximálnu povolenú rýchlosť. Pri presúvaní sa daným úsekom myslime na to, že realizácia opráv na prevádzkovanej diaľnici je pre pracovníkov stavby mimoriadne riziková, pretože jazdíme okolo pracoviska len desiatky centimetrov. Buďme preto k sebe navzájom ohľaduplní a správajme sa zodpovedne,“ píše NDS na svojej stránke.

    Toto si myslí minister Doležial: Riešenie - najlepšie z najhorších. Čítajte na ďalšej strane.

    „Dopravné riešenie situácie na diaľnici D2, kde sa uskutočňuje rekonštrukcia mosta, je to najlepšie z najhorších,“ uviedol minister dopravy Andrej Doležal v stredu po parlamentnom hospodárskom výbore, kde diskutovali o možnosti zlepšenia situácie v súvislosti so zápchami.

    Šéf výboru Peter Kremský priblížil, že  záver rokovania výboru je taký, že by boli radi, keby sa dopravné riešenie aspoň v detailoch zlepšilo, zintenzívnili sa práce a zlepšila komunikácia.

    „My sme sa rozhodovali na základe dát, čiže to riešenie je to najlepšie z tých najhorších, ktoré sme na stole mali," konštatoval Doležal s tým, že je to výsledkom rokovaní a kooperácie aj s dopravnou políciou. Tu sa tiež podľa neho ukazuje, aký význam má dokončenie nultého obchvatu Bratislavy vrátane tunela Karpaty.

    Oprava mosta sa spraviť musí

    Snažiť sa podľa ministra budú o akceleráciu samotnej výstavby. Spolu so šéfom Národnej diaľničnej spoločnosti Jurajom Tlapom však poukázali na to, že stavba má svoje technologické postupy, pričom ide prakticky o rekonštrukciu polovice mosta. Tá je zmluvne dohodnutá so zhotoviteľom na 10 týždňov.

    „Tých 10 týždňov je nutný čas na technologické kroky, betón nám, bohužiaľ, tuhne 28 dní, to nevieme urýchliť," upozornil Tlapa. Termín rekonštrukcie sa však budú snažiť skrátiť.  „Ale to bude skôr kozmetické, ak sa nám to podarí o tri, päť, osem dní," podotkol šéf NDS.

    Doležal požiadal občanov o trpezlivosť, lebo rekonštrukcia sa uskutočniť musí. „Spravíme maximum pre to, aby sme znížili kolóny a zvýšili priepustnosť,“ dodal minister.