Toľkoto minú naši kandidáti na župana v Bratislavskom kraji na kampaň: Ktorí to vlastne sú?
4. 9. 2017, 8:00 (aktualizované: 21. 7. 2018, 15:34)

Zdroj: archív
V každom kraji Slovenska sa začínajú stále viac objavovať billboardy s tvárami kandidátov do župných volieb 2017. Tie sa budú konať síce až 4 novembra, niektorí však so svojou nielen billboardovou kampaňou začali už pred pár mesiacmi.
Kandidátom na župana v Bratislavskom kraji sme položili päť otázok priamo na telo. Bohužiaľ, nie všetci nám odpovedali. Presné informácie môžete nájsť na stránke www.transparentneucty.sk.
Otázky na kandidátov
1. Koľko billboardov máte a budete ešte mať počas celej kampane? 2. Kedy ste s kampaňou - billboardmi začali? 3. Akú sumu ste minuli na kampaň doteraz, resp. koľko peňazí máte vyčlenených na celú kampaň, najmä na billboardy? 4. Koľko Vás billboardy stáli a budú stáť mesačne? 5. Z akých zdrojov čerpáte a ešte budete čerpať na kampaň?
Zdroj: archív
Jozef Uhler.
Jozef Uhler
- Ako kandidát bez podpory politických strán potrebujem pracovať na svojej poznateľnosti, aj preto som okrem intenzívneho obchádzania celého kraja zvolil aj viditeľné billboardy. Aktuálny počet v závere kampane na jeseň bude približne 100 ks. Počet plôch doteraz sa pohyboval medzi 20 až 50 kusmi mesačne.
- Kandidatúru som ohlásil ako prvý v júni 2016 a s billboardovou kampaňou som začal v apríli tohto roka.
- Ešte v januári, skôr ako to vyžadoval zákon, som si zriadil transparentný účet. Za plochy platím priamo billboardovým spoločnostiam, bez sprostredkovateľa, aby bolo vidno presne zaplatené sumy, ktoré moji protikandidáti maskujú cez mediálne agentúry. Billboardy predstavujú najvyššiu položku v rozpočte celej kampane, doteraz zaplatená suma je približne 25 tisíc eur, celú billboardovú kampaň odhadujem na 50-60 tisíc eur.
- Všetky platby za každý jeden billboard nájdete v obratoch na mojom transparentnom účte.
- Kampaň som hradil z vlastných zdrojov a s podporou kamarátov a kolegov, ktorí poznajú moje aktivity a veria v možnosť pozitívnej zmeny v našom kraji.
Zdroj: archív
Milan Ftáčnik.
Milan Ftáčnik
- Zatiaľ som mal 40 billboardov. V septembri a októbri moja kampaň počíta s cca 80 - 90 billboardami a aj bigboardami v celom kraji.
- Prvá časť billboardovej kampane v počte 40 kusov bola v júni. Na september a október plánujem druhú časť tejto kampane.
- Na billboardy som zatiaľ minul zhruba 7.900 eur. Celkove plánujem v rozpočte na túto časť kampane vyčleniť sumu cca 47 tis. eur, čo zahŕňa billboardy a bigboardy, produkčné náklady a tlač. Je to maximálna suma, ktorej skutočná výška bude závisieť od toho, koľko sa mi podarí získať na volebnú kampaň finančných prostriedkov.
- Za jún som uviedol presnú sumu, za ďalšie dva mesiace to bude podľa skutočných nákladov do maximálne plánovanej sumy.
- Moju volebnú kampaň financujem plne v súlade so zákonom. Transparentný účet mám zriadený ešte od volieb 2014. Nepočítam so žiadnymi prostriedkami od politických strán, nepredpokladám, že ma podporí nejaká právnická osoba. Počítam iba s vlastnými finančnými prostriedkami, ktoré vložím do kampane, s prostriedkami od rodiny a priateľov. Prípadnými darmi od ďalších fyzických osôb - sympatizantov, ktorí ma budú chcieť podporiť na základe verejnej výzvy.
Zdroj: archív
Ľubomír Kolárik.
Ľubomír Kolárik
- Teraz mame v BA a krajských mestách cca 40 billboardov
- V juni 2017
- 10.000 eur a cela kampaň 100.000 eur, nakoľko my nebudeme naháňať voličov po námestiach, keďže sme strana zameraná výhradne na hendikepovaných občanov, ktorí nemôžu chodiť po uliciach, ale sú nútení sedieť doma za počítačmi. Preto sa zameriame hlavne na internetovú kampaň, ktorá nestojí nič. Ale v mesiaci september a október plánujeme vycestovať, celý tím, osobne skoro za každým individuálne.
- Prepáčte, ale z neustálych otázok okolo billboardov ma už rozbolieva hlava. Na tú tému som napísal všetko čo pokladám za potrebné.
- Výhradne z vlastných zdrojov.
Zdroj: archív J.D.
Juraj Droba.
Juraj Droba
- V septembri budeme mať 46 billboardov a 2 bigboardy a v októbri 52 billboardov a +5 bigboardov.
- V apríli bolo 8 megaboardov. Máj až august sme nemali nič.
- Viď 4 a 5
- Billboardy budú stáť v septembri 7.656 eur s DPH a v októbri 7.182 eur s DPH, v cenách sú aj tlač a výlep.
- Na kampaň prispela strana Sloboda a Solidarita sumou 100-tisíc eur, ďalších 20-tisíc eur zo svojich súkromných prostriedkov. Všetky príjmy aj výdavky na kampaň môžete priebežne vidieť na transparentnom účte SaS.
Zdroj: archív
Rastislav Blaško.
Rastislav Blaško
- Mám zatiaľ 0 a budem mať 30.
- S kampaňou som začal na sociálnych sieťach už koncom roku 2016. S blilboardami začnem v septembri 2017.
- Doteraz som minul 0, vyčlenených mám do 7 000 eur, na billboardy 3500 eur.
- Doteraz 0, mesačne 1500 eur.
- Vlastné.
Zdroj: archív M.J.
Martin Jakubec.
Martin Jakubec
- Na otázku neviem presne odpovedať, ale asi okolo 70 kusov.
- Kampaň je spustená v zmysle stanoveného času na volebnú kampaň.
- Na celú kampaň počítam okolo 50-tisíc eur.
- Billboard stojí okolo 150 eur bez DPH.
- Zásadne z vlastných úspor a financií.
Zdroj: archív
Rudolf Kusý.
Rudolf Kusý
- Na mesiac august máme prenajatých 55 bilbordových plôch.
- V júli 51 billboardov, v auguste 55.
- Za júl, odkedy je založený transparentný účet, sme mali 51 billboardov v cene približne 5800 eur s DPH. V auguste približne 8 tisíc eur aj s DPH. September sa ešte iba objednáva, kvôli cenovo výhodnejším "last minute" billboardom.
- Od založenia transparentného účtu sú všetky príspevky aj výdavky zverejnené na transparentnom účte.
- Začiatok kampane som financoval z vlastných peňazí a peňazí od rodiny.
Kandidáti na župana Bratislavského kraja
Jozef Uhler - slovenský komunálny politik, občiansky aktivista, poslanec Mestského zastupiteľstva za mestskú časť Bratislava – Jarovce.
Juraj Droba - slovenský politik, je poslancom NR SR za stranu SaS, je členom zahraničného výboru NR SR a členom osobitného kontrolného výboru NR SR na kontrolu činnosti SIS.
Rudolf Kusý - slovenský komunálny politik a občiansky aktivista. V súčasnosti starosta mestskej časti Bratislava – Nové Mesto.
Rastislav Blaško - slovenský mimoparlamentný politik, novinár, publicista, fotoreportér a aktívny športovec, reprezentant Slovenska.
Ľubomír Kolárik - vojak z povolania vo vojenskom letectve. Po skončení vojenskej služby začal podnikať. Popritom sa venuje charite.
Martin Jakubec - podnikateľ v oblasti médií, pedagóg, politik, TV producent a režisér osvety a kultúry.
Ján Mrva - starosta mestskej časti Vajnory a zároveň mestský poslanec.
Daniel Krajcer - slovenský politik, predtým moderátor a komentátor politických udalostí. Od 2010 do 2012 pôsobil vo funkcii ministra kultúry SR. Kandidatúru zatiaľ nepotvrdil.
Milan Ftáčnik - popredný slovenský ľavicový politik, bol ministrom školstva Slovenska v období 1998–2002 a je poslancom zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja.
Pavol Frešo - slovenský politik, v súčasnosti predseda SDKÚ-DS. Od roku 2009 je predseda Bratislavského samosprávneho kraja a poslancom NR SR.
Milan Lopašovský - honorárny konzul Juhoafrickej republiky na Slovensku, člen výboru AkadémieZdravia.