Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Na Slovensku čoskoro vyrastie UNIKÁTNA stavba: TOTO sme u nás doteraz ešte nemali!

Vizualizácia projektu Eurovea II, ktorého súčasťou bude aj prvý obytný mrakodrap na Slovensku.

Zdroj: J&T Real Estate

Reklama

Slovensko bude mať už čoskoro prvý mrakodrap. Okrem bratislavských Mlynských Nív pribudne veľké stavenisko aj na nábreží Dunaja. Má tam vyrásť mrakodrap Eurovea Tower, ktorý bude súčasťou rozsiahleho polyfunkčného komplexu Eurovea II. Pozemok má rozlohu viac ako 70-tisíc metrov štvorcových.

Celkovo tam má vzniknúť 487 bytov, z toho 210 v mrakodrape Eurovea Tower, ktorý by mal mať 46 nadzemných podlaží a 160 metrov a bol by tak prvým na Slovensku.

Mesto žiada zníženie podlaží

Matúš Vallo, primátor Bratislavy, sa minulý mesiac stretol so zástupcami developera J&T Real Estate a vyzval ich, aby zmenšili počet podlaží výškovej budovy, hoci hlavné mesto ešte za vedenia Iva Nesrovnala voči výške budovy nenamietalo.

„Požiadali sme o zníženie podlaží preto, že intenzita výstavby v území je vysoká a existuje oprávnená obava, že to doprava nezvládne. Problém teda nie je výška. Problém je, aby územie bolo schopné „vstrebať“ všetku plánovanú výstavbu tak, aby to bolo aj z pohľadu dopravy únosné a aby verejná doprava dokázala obslúžiť v primeranom čase celú zónu,“ informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Nová električková trať

Developer už dávnejšie prisľúbil, že plánuje zavedenie električkovej trate na Pribinovej a Košickej ulici a bude sa podieľať na spolufinancovaní, projektovaní a budovaní. Vybudovanie električkovej trate by prepojilo Petržalskú a Ružinovskú radiálu, ale aj výrazne odľahčilo automobilovú dopravu v tejto oblasti. „Spravili sme všetko preto, aby sme si overili, že táto trasa je zmysluplná, prevádzkyschopná a z 95 a viac percent segregovaná. To je pre električkovú trať asi najdôležitejšie, čo v meste treba. Sme v štádiu, že pracujeme na projekte pre územné rozhodnutie," priblížil pre TASR výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán. Investor rokuje s mestom o požiadavkách a pripomienkach bratislavských samospráv. „Komunikujeme a vysvetľujeme si názory. Zatiaľ je príliš skoro povedať, či budeme alebo nebudeme znižovať objem stavby, ale myslím si, že si obhájime naše riešenie," skonštatoval Pelikán.

 

Zdroj: J&T Real Estate

Vizualizácia projektu Eurovea II. Na Pribinovej a Košickej ulici by mala vzniknúť električková trať.

Na ďalšej strane si prečítate, kedy by mohol byť projekt dokončený.

Príprava na výstavbu

Developer ešte čaká na územné rozhodnutie, keďže voči nemu prišli odvolania, o ktorých sa aktuálne rozhoduje na Okresnom úrade. Pozemok si už na výstavbu pripravuje a zbavuje ho environmentálnej záťaže, ktorá tu ostala po bombardovaní rafinérie Apollo. „Kvôli vybudovaniu podzemných stien po obvode stavebnej jamy sa bude realizovať v prvej fáze výkop do hĺbky 5 metrov. Z tejto úrovne sa bude budovať ochranná stena stavebnej jamy a potom sa výkop prehĺbi do finálnej hĺbky 15 metrov,“ uvádza developer na svojej internetovej stránke. Pre návštevníkov nákupného centra bude dočasne uzatvorené vonkajšie parkovisko, no stále budú mať k dispozícii podzemné garáže.

Zdroj: TONY ŠTEFUNKO

Na mieste vonkajšieho parkoviska nákupného centra je už stavenisko. Pozemok pripravujú na výstavbu.

Predpokladaný termín dokončenia rozšírenia nákupného centra, kancelárií a bytov nad nákupným centrom je v roku 2021, výškovú obytnú vežu Eurovea Tower sľubujú do roku 2022.

Vyberáme pre vás niečo PLUS