Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Historický krok v kauze prestavby bratislavskej Hlavnej stanice: Aké novinky sú na pláne?

Hlavná stanica v Bratislave je pre verejnosť hanbou: Vstupnú bránu do mesta si mnohí predstavujú inak.

Zdroj: archív

Reklama

Železnice SR odstúpili od kontroverznej zmluvy so spoločnosťou Transprojekt ešte 18. septembra. Mala platiť 50 rokov. V súčasnosti sa rokuje o budúcnosti vstupnej brány do hlavného mesta. Čo teda bude ďalej?

Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy včera rokoval s primátorom Bratislavy Ivom Nesrovnalom. Témami boli aktuálna situácia okolo Hlavnej stanice v Bratislave po odstúpení ŽSR od zmluvy so spoločnosťou Transprojekt, rozvoj koľajovej dopravy v Bratislave či štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava.

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Hlavná stanica Hanba Bratislavy

    Chcú definitívny koniec

    Martin Erdössy objasnil, že odstúpenie od neslávnej zmluvy je dôležitým krokom zo strany ŽSR, no zatiaľ len prvým, aby sa historický zmluvný vzťah ukončil. Je podľa neho predčasné hovoriť o tom, čo budú ŽSR robiť s Hlavnou stanicou ďalej.

    Tento posun teda neznamená, že železničná stanica sa obratom zmení na reprezentatívne miesto. Situácia závisí od reakcie druhej zmluvnej strany. Cieľom ŽSR ale bolo a je definitívne ukončiť historický zmluvný vzťah.

    Zvýšenie bezpečnosti

    Cestujúcich ale predsa len čakajú novinky. Na pláne je prebudovanie bývalého služobného podchodu na tretí podchod pre cestujúcich. Súčasťou by mali byť aj moderné výťahy na každé nástupište. Zlepší sa tým aj prístup pre imobilných cestujúcich, matky s kočíkmi aj cestujúcich s ťažkou batožinou.

    "Ukončenie tejto rekonštrukcie predpokladáme do konca tohto roka," priblížila hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. "Radi by sme začali s prestavbou bývalej reštaurácie na novú čakáreň. Uvažujeme aj o novom opláštení budovy,“ povedal Martin Erdössy. Problém s bezdomovcami by malo vyriešiť zavedenie súkromnej bezpečnostnej služby.

    Plány mesta

    Hlavné mesto by tiež chcelo skrášliť predstaničné námestie. Ciele sú odvážne. Výťah k električkovému nástupisku, oprava zastávok MHD a výmena verejného osvetlenia. To všetko tento rok.

    Primátor a generálny riaditeľ sa na svojom stretnutí zaoberali aj témou posilnenia medzimestských vlakov zo Senca do Petržalky či zapojením RegioJetu do IDS BK.

    ŽSR od neslávnej zmluvy odstúpili po zvážení všetkých okolností. Transprojekt s.r.o. si podľa ich vyjadrenia nesplnila zákonnú povinnosť. Tou bolo najneskôr do 31. júla 2017 zabezpečiť svoj zápis do registra partnerov verejného sektora v zmysle zákona.

    Podľa Erdössyho je odstúpenie od rámcovej zmluvy čisto rozhodnutím správcu železničnej infraštruktúry, a tento krok nemá žiadny súvis s aktuálnym právnym stavom vo vzťahu mesta Bratislava a spoločnosti Transprojekt s.r.o.. Predmetom zmluvy bol nájom pozemkov potrebných na realizáciu investičného zámeru podľa projektu „Predstaničný priestor – Bratislava“, ako aj vzájomné vysporiadanie majetkovoprávnych vzťahov k pozemkom a k navrhovaným stavbám.

    Vyberáme pre vás niečo PLUS