Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Cyklisti a korčuliari už môžu prejsť po vynovenej hrádzi: TU JU NÁJDETE

ilustračné foto

Zdroj: Matej Kalina

Reklama

Takmer jeden a pol kilometrový úsek opravenej protipovodňovej hrádze medzi Petržalkou a Čunovom dnes odovzdal do užívania minister životného prostredia László Sólymos. Výmenu asfaltového povrchu na petržalskej hrádzi zabezpečili vodohospodári zo Slovenského vodohospodárskeho podniku. Celkové náklady dosiahli 140 tisíc eur.

Petržalská ochranná hrádza bola vybudovaná v čase výstavby Vodného diela Gabčíkovo. Jej
hlavnou funkciou je protipovodňová ochrana. No okrem tejto funkcie je už roky, aj vďaka
envirorezotu, využívaná dennodenne na športové účely. „Tisícom ľudí poskytuje akýsi únik od
každodenných problémov, podporuje zdravý životný štýl – cyklisti, korčuliari, bežci či chodci sú
toho jasným dôkazom,“ povedal minister životného prostredia László Sólymos.

„Teší ma, že sa napĺňa ďalšia z požiadaviek, ktoré sme vzniesli na výjazdovom rokovaní vlády v decembri 2017. Som
presvedčený, že najlepšími investovanými peniazmi sú peniaze investované do zdravého
životného štýlu a ten zaznamenáva v Bratislave výrazný rozmach. A teším sa, že opäť budeme
mať bezpečnejšiu a modernejšiu cyklotrasu na hrádzi," povedal primátor  hlavného mesta Bratislavy Ivo Nesrovnal.

S rekonštrukčnými prácami na hrádzi začali vodohospodári začiatkom augusta tohto roka. Stalo sa
tak na základe uznesenia vlády z konca minulého roka. Práce rozdelili do troch etáp.
„Počas opravy nenastala žiadna mimoriadna udalosť, a preto môže Slovenský vodohospodársky
podnik odovzdať opravenú hrádzu všetkým jej užívateľom, aj rekreačným športovcom, v
stanovenom termíne,“ povedal Jozef Dúcz, riaditeľ Odštepného závodu Bratislava, SVP, š.p.

Ten súčasne pripomenul funkciu ochrannej hrádze ako významného protipovodňového prvku.
Vodohospodári postupne vymenili asfaltový povrch v celkovej dĺžke 1466 metrov. Práce sa aj
vďaka pracovnému nasadeniu vodohospodárov a priaznivému počasiu podarilo ukončiť
v predstihu.

V podpore budovania cyklistickej dopravy a cykloturistiky plánuje envirorezort pokračovať.
„Vodohospodárom som zadal dôležitú úlohu – vytypovať ďalšie lokality na Slovensku, kde by bolo
možné vybudovať nové cyklotrasy. Je predsa oveľa jednoduchšie a lacnejšie budovať cyklotrasy
na pozemkoch štátu, ako na súkromných,“ uzavrel šéf envirorezortu.

Vyberáme pre vás niečo PLUS