Reklama

Žiaci si vydýchnu, minister Horecký zrušil piatacké testovanie: TOTO je dôvod!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Čo si myslí exminister školstva Branislav Gröhling o pokutovaní rodičov za absencie žiakov?
    Reklama

    V tomto školskom roku sa ruší externé testovanie žiakov 5. ročníka základných škôl. Vzhľadom na to, že okolnosti spojené s dištančným vzdelávaním a jeho vplyvom na žiakov by neumožnilo plnohodnotne dosiahnuť ciele Testovania 5, minister školstva Ján Horecký rozhodol, že v školskom roku 2022/2023 sa testovanie neuskutoční.

    Opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 negatívne zasiahli aj do vyučovania na školách. Ako uviedlo ministerstvo školstva, dištančné vyučovanie spôsobilo v niektorých prípadoch rozdielnosti v kvalite poskytovaného vzdelávania.

    Všetko záviselo od možností jednotlivých škôl. „Dištančné vzdelávanie malo zároveň negatívny vplyv aj na psychiku žiakov. Postupným zavádzaním opatrení, ktoré boli naviazané na pandemickú situáciu v jednotlivých okresoch, dochádzalo k vzniku rozdielov medzi regiónmi," dodal rezort školstva.

    „Testovanie piatakov sme sa rozhodli zrušiť z viacerých dôvodov. Prvý dôvod je pandémia COVID-19, žiaci, ktorých by sme testovali, prežili dlhý čas na dištančnom vzdelávaní a vzdelávacie ciele sa líšili od tých štandardných. Zároveň, v tomto školskom roku sa spúšťa experimentálne overovanie nového kurikula," uviedol Horecký, a dodal že práve preto chcú diskutovať so školami, aby sa na to pripravili a spolupracovali.

    Článok pokračuje na druhej strane >>>

    Vysvetlil, že ich nechcú ešte viac zaťažovať v týchto ťažkých časoch. „Namiesto toho sa pripravujeme, po zavedení všetkých zmien v rámci Vzdelávania 21. storočia, na testovanie po treťom, piatom a deviatom ročníku,“ doplnil Horecký.

    Účelom Testovania 5 je získanie objektívnych informácií o výkone žiakov pri vstupne na druhý stupeň základnej školy. Testovanie má overiť úroveň vedomostí, zručností, schopnosť myslieť logicky či schopnosť uviesť teóriu do praxe. Súčasne ide tiež o poskytnutie spätnej väzby školám a širokej odbornej verejnosti, ako aj komplexnejší obraz o vedomostiach a zručnostiach žiakov z testovaných predmetov, čo pomôže pri skvalitňovaní vyučovania.