Niektoré ženy sa vyhovárajú, že necvičia preto, aby ešte nezväčšili už aj tak objemné stehná... Nebojte sa, kým si kulturistka vybuduje svalnaté stehná, musí dlho a tvrdo pracovať. To vy nebudete, Ale ak nebudete cvičiť vôbec, čoskoro sa dopracujete k ochabnutým trasúcim sa „kvázisvalom“.

To predsa nechcete! Skúsená trénerka pilatesu Helena Ballová z Riverpark Dance School pre vás pripravila niekoľko cvikov, s ktorými si môžete začať formovať nohy do šortiek aj samy doma. Nie sú to však cviky, ktoré odbúrajú tuk len zo stehien. Z bokov, zo stehien a zadku odchádzajú kilečká navyše najťažšie. Určite sa však pomocou týchto cvikov vaše stehná spevnia a ak vydržíte, uvidíte, že časom aj zoštíhlejú.

Tu je ešte jeden jednoduchý trik: Existuje cvik, ktorým si môžete hlavné stehenné svaly (kvadriceps) precvičiť takmer kdekoľvek. Keď cestujete v električke, nesadajte si a postojačky striedavo napínajte kvadriceps na ľavej a pravej nohe. Nestojí to ani čas, ani peniaze, tak skúste!

CVIKY V STOJI

1. Postavíme sa do základného postoja a boky držíme v jednej úrovni. Vystrieme jednu nohu tak, že prepneme špičku a dotýkame sa zeme. S nádychom ťaháme koleno hore až na úroveň bedrového kĺbu a s výdychom ide noha späť.

2. Pri poslednom opakovaní necháme koleno hore, upažíme ruky a začneme otvárať bedrový kĺb tak, že ťaháme koleno pomaly do strany, aby sa nám boky vôbec nehýbali. Opakujeme 8- až 32-krát.

3. Jednu nohu dáme vzad, váha je na oboch nohách rovnako a pomaly klesáme dole tak, aby chrbát zostal vzpriamený. S výdychom klesáme, s nádychom sa vrátime späť.

LEŽÍM A CVIČÍM

1. Ležíme na boku tak, že nohy sú pevne spolu, opierame sa o lakeť a celý čas sa vyťahujeme do výšky. Pritom je hrudník otvorený a brucho stiahnuté.

2. Na nádych ťaháme nohu po lýtku a stehne spodnej nohy, až zapichneme špičku do stropu a s výdychom noha vo flexe klesá späť. Celý pohyb je pomalý a plynulý.

3. Potom zmeníme smer. S nádychom ide noha priamo hore vo flexe a s výdychom s prepnutou špičkou vrátime nohu do pôvodnej polohy. Opakujeme 8- až 32-krát.