Zrušenie diaľničných známok pre všetky vozidlá do 3,5 tony nebude pre Slovákov podľa odborníka také výhodné ako sa môže na prvý pohľad zdať. V roku 2019 vodiči zakúpili celkovo skoro 5 miliónov diaľničných známok, čo je o 2,6 % viac ako v roku 2018. Príjem z úhrady elektronických známok predstavoval 79 374 263 eur, čo je nárast oproti roku 2018 o 4 %.

Experti považujú toto je opatrenie za nelogické a dokonca škodlivé. Ročne nás bude stáť asi 80 miliónov eur a bude platiť pre všetkých. „Opatrenie bude musieť platiť nielen pre Slovákov, ale aj pre zahraničných motoristov, inak by to bolo diskriminačné,“ vysvetlil šéf Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák.

Viac ako polovicu zo spomínanej sumy však za používanie našich diaľnic zaplatili v minulom roku zahraniční šoféri, ktorí cez Slovensko prechádzali. „Výsledkom bude, že ľudia z iných krajín prejdú cez Slovensko, zničia nám naše cesty, znečistia ovzdušie a nezaplatia za to ani euro,“ dodal Palčák.

Poplatok 50 eur za ročnú diaľničnú známku bol najnižší spomedzi okolitých krajín a už niekoľko rokov sa nezvyšoval. „Myslím si, že je oveľa spravodlivejšie, ak poplatok zaplatia užívatelia diaľníc, tí, čo po nich reálne jazdia, lebo teraz to zaplatíme všetci, aj dôchodcovia a tí, ktorí ani nemajú auto,“ povedal Palčák.

Prečo by sa podľa experta za diaľnice malo platiť? »