One time plagiátor, next time plagiátor? Matovič musí opäť vysvetľovať, ako prišiel k nápadu!
17. 11. 2021, 6:00 (aktualizované: 1. 6. 2024, 6:50)

Po kauze s diplomovkou čelí Igor Matovič ďalšiemu problému s prepožičiavaním cudzích myšlienok. Vizuál jeho veľkej daňovej reformy, ktorú Slovensku predstavuje práve v týchto dňoch, sa totiž nápadne podobá na inú marketingovú kampaň.
Zdroj: Jakub Kotian
Zdroj: Jakub Kotian
Zdroj: Učenie pre život
Galéria k článku
Predstavenie daňovej reformy si Igor Matovič naprojektoval vo veľkom štýle. Minister financií zvolal sériu troch tlačových konferencií. V nedeľu informoval o podpore rodín, v pondelok o novom zdaňovaní práce a v utorok sa dozvieme detaily zdaňovania firiem. Pri vystúpeniach ministra nechýba pútavý reklamný vizuál – na upravenej fotografii sa dve deti pozerajú na svoje tiene na stene. Tiene však nie sú odrazom reality, reprezentujú to, čo by sa z detí mohlo stať, ak budú mať v živote podporu. V prípade dievčaťa úspešná baletka, z chlapca hokejista.
Problémom je, že podobná reklamná kampaň už existuje. Má ju charitatívny program Učenie pre život, ktorý pomáha deťom zo znevýhodnených rodín. Ešte aj slogany sú nápadne podobné. Charita má v logu vetu: „Aby sny neostali snami“, Matovičova reforma: „Daňová revolúcia plní sny“. Upozornila na to na sociálnej sieti prekladateľka a publicistka Nataša Holinová. „Mám kamarátku, ktorá venuje kus života bohumilému projektu Učenie pre život. A potom máme ministra, ktorý nevie ani diplomovku napísať, ani vymyslieť, či niekomu zadať, aby vymyslel vizuál jeho veľkej novembrovej revolúcie, a tak sa okoloidúcky ponúkne,“ skritizovala Matoviča.
FOTO kampane s rovnakým motívom si pozrite >>V GALÉRII<<
Rezort financií si však za svojou kampaňou stojí. Tvrdí, že vizuál si robili sami, neoslovovali žiadnu reklamnú agentúru. Kampaň, ktorá využíva rovnaký motív, predtým nevideli. Internet ale vraj ponúkne desiatky podobných kampaní z celého sveta a stovky takmer rovnakých obrázkov vo fotobankách, ak si vyhľadáte pojmy dieťa, tieň a sen v spojitosti s reklamou. Podobnú kampaň mal podľa ministerstva aj Unicef. „To len potvrdzuje, že podobná kampaň môže napadnúť hocikomu nezávisle od seba a nemusí to byť vzájomne inšpirované a už vôbec nie ukradnuté. Je podľa nás naopak pozitívne, že vnímame potreby detí rovnako, ako neziskové organizácie, ktoré sa venujú pomoci tým najzraniteľnejším,“ reagovala Matovičova hovorkyňa Michaela Lovásová.
Na ministerstve si kampaň dokonca aj sami nafotili. Hovorkyňa dodala, že obe deti sú zo Slovenska, stenu, na ktorú pozerajú, nájdete v bratislavskom Slávičom údolí a skutočný je aj plyšový macík v ruke dievčaťa.