Pri všetkých potravinách, sladkosti nevynímajúc, sa oplatí čítať obaly a študovať rozdiely medzi jednotlivými výrobkami. Na pamäti treba mať, že čo sa v zložení nachádza na prvom mieste, toho je najviac. V mnohých sladkostiach je na prvom mieste cukor. „Jeho príjem vzrástol za posledné roky niekoľkonásobne. Všetci si však uvedomujeme riziká nadmerného príjmu cukrov v najrozličnejších formách, keďže predstavuje rizikový faktor nielen pre dospelých, ale najmä pre deti. Dnes je obsiahnutý v širokom spektre potravinárskych produktov, o mikulášskych figúrkach nehovoriac,“ upozornila odborníčka na zdravú výživu Zdenka Havettová. Ak sa vám už nepodarí kúpiť figúrku z kvalitných ingrediencií, odborníčka radí držať sa hesla, menej prísad je viac.

HODNOTENIE MIKULÁŠOV NÁJDETE V »GALÉRII«

Figúrky, ktoré sme do testu vybrali, mali rôzne príchute či obsah. Ich zloženie sa však veľmi nelíšilo. „Žiadne výrazné rozdiely som nenašla, všetky figúrky majú podobné zloženie a ingrediencie. Obsah nie je síce veľmi lákavý, jednou figúrkou však nič nepokazíte, len to netreba s nimi preháňať. Pozrite sa aj po iných možnostiach, ktoré by mohli tvoriť obsah mikulášskeho balíčka pre vaše deti a vnúčatá,“ radí lektorka Zdenka Havettová.

Pred pár rokmi sme si spolu s čokoládovým Mikulášom našli v balíčku jablko, mandarínku, orechy alebo aj zemiak. Dnes ju nahrádza čokoláda či cukríky. Odborníčka znovu radí nepreháňať to s množstvom. „Jednej čokoládovej figúrky sa naozaj báť nemusíme, aj keď obsahuje viac cukru. Nevhodnejšie je množstvo skonzumovaných čokoládových figúrok počas dňa,“ hovorí odborníčka na výživu a pridáva radu: „Doplňte deťom ,výslužku' aj o čerstvé sezónne ovocie a ďalšie chutné dobroty. Pridala by som ovocné kože, sušené jablká, orechy (ak nie sú alergie), ovocné tyčinky bez pridaného cukru, pečené a zdobené medovníčky, detské výživy, sušené ovocie, detské chrumky,“ dodáva Zdenka Havettová.

Článok pokračuje na ďalšej strane: Kde sa vzala tradícia sladkého sviatku svätého Mikuláša? »»»