ŠOK pre dovolenkárov: Známa cestovná kancelária VYHLÁSILA BANKROT! Čo bude s jej klientmi?
22. 7. 2021, 11:32 (aktualizované: 16. 7. 2024, 3:14)
Koronakríza si vyžiadala ďalšiu obeť. Tentoraz z oblasti cestovného ruchu. Lockdowny a tvrdé opatrenia na hraniciach znemožnili voľné cestovanie, prečo sa ďalšia cestovná kancelária ocitla na dne a musela vyhlásiť úpadok. Čo bude s jej klientmi?
Zdroj: Matej Jankovic
Zdroj: dreamdestination.sk
Zdroj: Archív
Galéria k článku
CK YS Group (dreamdestination.sk) informovala Európsku cestovnú poisťovňu o vyhlásení úpadku. Poisťovňa aktuálne čaká na oficiálne potvrdenie o zaevidovaní konkurzného konania k úpadku CK na miestnom príslušnom súde. Aktuálne by sa nemal v zahraničí nachádzať žiaden klient cestovky.
„Museli sme spraviť najťažšie rozhodnutie v našich životoch. Po rokoch úspešného podnikania v cestovnom ruchu musíme vyhlásiť v týchto dňoch úpadok. Je nám to nesmierne ľúto nielen za nás, ale hlavne za vás, našich klientov, ktorí ste s nami absolvovali zájazdy alebo ste sa ich mali ešte len zúčastniť a tešili ste sa napriek tejto situácii.Koronakríza ovplyvnila každého, niekoho menej, niekoho viac. Bohužiaľ cestovný ruch zasiahla negatívnym spôsobom azda najviac. Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes prijímame porážku a vás všetkých s pokorou žiadame o pochopenie. Prepáčte, že sme to nezvládli," píše cestovná kancelária na svojej stránke.
Cestovka bola poistená proti insolventnosti, takže jej klienti sa o svoje peniaze báť nemusia. „Európska cestovná poisťovňa poisťovala CK YS Group proti insolventnosti v rokoch 2019 a 2020. Klienti, ktorí si v tomto období zakúpili v CK zájazd, si nárok na náhradu škody môžu uplatniť v Európskej cestovnej poisťovni," informovala hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.
Poisťovňa bude od klientov potrebovať vyplnený Škodový protokol k poistnej zmluve, zmluvu o obstaraní zájazdu, prípadne nevyužité letenky, náhradné vouchery, refundované vouchery od leteckých spoločností či účtovné doklady o všetkých platbách. „Klientom odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, resp. do 6 mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnou kanceláriou. Následne bude môcť Európska cestovná poisťovňa pristúpiť k prešetreniu a vyplateniu poistného plnenia klientom cestovnej kancelárie," dodala Kukurová.