Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Slovenka, ktorej podstrčili falošné peniaze a takmer skončila v base: Banka reaguje!

Falzifikáty vydali mladej žene zrejme priamo v pobočke banky.

Zdroj: Martin Kukučka

Reklama

Mladá Slovenka (26) zažila v Londýne poriadny šok, keď chcela zaplatiť 20-librovou bankovkou. Ako sa ukázalo, peniaze boli falošné. Nemohla tomu uveriť, veď peniaze si menila doma na Slovensku, a to priamo v pobočke banky!

  • Text
  • Obrázok
  • Aplikácia
  • Šablóna

+

Mladá žena mala pri sebe spolu tri 20-librové falzifikáty. Keby nehovorila po anglicky, pravdepodobne skončí v base. Slovenka tvrdí, že peniaze jej vydali v pobočke banky na Slovensku. „Boli to peniaze zo Slovenskej sporiteľne, vôbec mi nenapadlo, že by mohol byť nejaký problém,“ tvrdí Slovenka, ktorá si neželá zverejniť svoje meno.

To, či falošné bankovky skutočne pochádzajú z pobočky Slovenskej sporiteľne, nie je možné dokázať, bráni sa banka. „Pri zmenárenských službách sa neevidujú sériové čísla bankoviek, preto nemôžeme preveriť, či tieto bankovky dostala klientka v našej pobočke," reagovala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Anketa

Kontrolujete si bankovky?

Sledujem viacero ochranných prvkov 10% Nakloním ju do svetla 1% Neriešim to 89%Celkový počet hlasujúcich: 218

Bankovky išli neskôr aj na expertízu, ktorá potvrdila, že boli falošné. Mladá žena žiadala banku aj o preplatenie falošných libier, no najskôr nepochodila. Po tom, čo sa o prípad začal zaujímať denník Plus JEDEN DEŇ jej peniaze vrátili.

„Podozrivé bankovky sme zaslali na expertízu do Národnej banky Slovenska. Tá nám potvrdila, že ide naozaj o falzifikáty. Napriek tomu, že neevidujeme čísla bankoviek, a teda nevieme preveriť, či daná falošná bankovka skutočne pochádza z našej pobočky, rozhodli sme sa v tomto prípade vyjsť klientke v ústrety a peniaze jej vrátime,“ doplnila hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.

Ak je pravdou to, čo tvrdí mladá žena, ako je možné, že banka vydala zákazníčke falošné peniaze? Slovenská sporiteľňa priznáva, že napriek prísnej kontrole všetkých bankoviek a školeniam zamestnancov sa takýmto prípadom celkom vyhnúť nedá. „Ročne v našich pobočkách urobíme viac ako 100-tisíc zmenárenských transakcií a takéto prípady sú naozaj raritou,“ dodáva Cesnaková.

Banková ombudsmanka: Máte právo brániť sa!

„Banky majú prísne pravidlá na kontrolu bankoviek, opísaná situácia je vskutku ojedinelá a kancelária bankového ombudsmana podobný podnet ešte neriešila. V takomto prípade má klient banky, samozrejme, právo podať reklamáciu, ktorú banka prešetrí," hovorí banková ombudsmanka Eva Černá.

Vyberáme pre vás niečo PLUS