Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Slováci utekajú z Rodosu: Kedy vám PREPLATIA zničenú dovolenku a čo robiť, ak len odlietate?

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    VIDEO Turisti pred ničivým požiarom na Rodose utekajú s kuframi na pláž!
    Zdroj: Twitter
    Reklama

    Prví Slováci sú už z Rodosu doma! Prvé lietadlo pristálo na bratislavskom letisku v nedeľu 20:35 h. Zisťovali sme, kedy vám cestovná kancelária preplatí pokazenú dovolenku a máte robiť, ak na dovolenku ešte len odlietate? Dá sa zrušiť?

    Čo teraz bude s peniazmi klientov, ktorým požiar na Rodose prekazil dovolenku, na ktorú si celý rok šetrili? Podľa prezidenta SACKA Romana Berkesa sa obávať nemusia. „Pokiaľ klienti nemôžu pokračovať v pobyte a nedostanú služby, ktoré sú uvedené v zmluve, majú nárok na návrat alikvotnej sumy nečerpaných služieb. Toto vie cestovaná kancelária zabezpečiť pri organizovanom cestovnom ruchu,” hovorí. „Klient má v tomto prípade nárok na vrátenie peňazí. Ďalšou možnosťou je, že vám cestovná kancelária ponúkne náhradu a klienta presunie do bezpečnejšej oblasti do hotela, ktorý je v rovnakej alebo vo vyššej kategórií,” vysvetľuje Berkes.

    Zdieľať

    Video Player is loading.
    Stream Type LIVE
    Advertisement
    Current Time 0:00
    Duration 0:00
    Remaining Time 0:00
    Loaded: 0%
      • Chapters
      • descriptions off, selected
      • subtitles off, selected
      VIDEO Dovolenka ako z hororu! Turisti na Rodose nakrútili brutálne video požiaru!
      Zdroj: Twitter

      Podľa agentúry AFP museli evakuovať pred plameňmi až 30-tisíc ľudí a grécka polícia hovorí o najväčšej evakuačnej operácii v dejinách Grécka.

      Čo robiť, ak máte zaplatenú dovolenku na Rodos, no bojíte sa odletieť?

      Ak ste si zaplatili zájazd v cestovnej kancelárii a váš hotel sa nachádza na Rodose, no je mimo postihnutej oblasti, podľa Berkesa nie je dôvod na zrušenie. „Pokiaľ hotel poskytuje služby v plnom rozsahu podľa uvedenej zmluvy o zájazde a nie sú obmedzené žiadne letové prevádzky, transfer medzi letiskom a hotelom funguje, nie je dôvodom takýto zájazd zrušiť bez poplatku storna. Strach nie je dôvodom na stornovanie bez storno poplatku,” pripomína a pokračuje.

      "Pokiaľ však hotel nedokáže poskytovať služby v plnej miere, ktoré sú uvedené v zmluve o zájazde, v takom prípade sa zájazd stornuje a cestovné kancelárie vrátia klientom všetky peniaze,” dodáva. Na výber máte podľa CK Satur z troch možností: presun do hotela v severnej časti ostrova, odstúpenie od zmluvy s vrátením peňazí alebo výber inej destinácie z aktuálnej ponuky.

      Prečítajte si tiež:

      Vyberáme pre vás niečo PLUS