Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Rebríček našich 20 TOP internetových celebrít: Pozrite z koho šalejú tisíce Slovákov!

TOP slovenskými influencermi sú kondičný tréner Maroš Molnár (48), popularizátorka histórie Sandra Sviteková (29) a Juraj Šlauka (20), známy pod prezývkou JurajVie.

Zdroj: archív

Reklama

Viete, kto najviac ovplyvňuje Slovákov na sociálnych sieťach? Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM vydali rebríček top 20 influencerov Slovenska, zostavený na základe exkluzívneho prieskumu. Oproti vlaňajšku v ňom nastali výraznejšie zmeny.

Na internete a sociálnych sieťach trávime čoraz viac času a zďaleka sa to netýka len mladých. Rebríček ukazuje, kto vie v tomto virtuálnom priestore najviac ovplyvniť názory, činy a nákupné, stravovacie alebo cestovateľské rozhodnutia Slovákov.

Jednotkou sa stal tréner Maroš Molnár (48), ktorý tento rok vystriedal vlaňajšiu víťazku Janu Tomas alias Janatini. Oproti minulému roku si Molnár polepšil o 11 priečok, blogerka Janatini sa do rebríčka tentoraz nedostala. „Maroš Molnár v našom prieskume najviac narástol v parametri Celebrity score – to je celková znalosť a pozitívne asociácie. Na jeseň minulého roka mu začal výraznejšie rásť počet sledovateľov na Instagrame, čo koreluje so začiatkom vysielania novej série relácie Extrémne premeny,“ vysvetlila Barbora Gabrižová z agentúry GroupM.

Za Molnárom sa umiestnila popularizátorka histórie Sandra Sviteková (29), tretím najvplyvnejším influencerom je Juraj Šlauka (20), známy pod prezývkou JurajVie, ktorý tvorí rôzne edukačné videá.

Najmä nováčikovia v tohtoročnom rebríčku ukazujú, ako sa mení správanie ľudí na sociálnych sieťach. „Vyzerá to tak, že éra, keď najmä Instagram zaplavovali pekné fotky bez hlbšej myšlienky, pri ktorých prezeraní sledovatelia strácali čas, je pomaly na ústupe. Ľudia chcú vidieť relevantný a autentický obsah s pridanou hodnotou,“ hovorí Adriána Heglasová z Forbes.sk.

Kto je influencer

Preklad do slovenčiny nie je. Anglické slovo influence znamená ovplyvniť. Podľa Cambridge Dictionary je influencer osobou, ktorá má silu ovplyvňovať správanie a názory druhých. Slovo influencer je stále populárnejšie aj na trhu práce. „Najmä mladí ľudia či dokonca malé deti si predstavujú, že by v budúcnosti mohli skúsiť práve takúto kariéru. Mnoho z nich môžeme označiť aj za social media špecialistov,” priblížila Nikola Richterová z pracovného portálu Profesia.

Influenceri spolupracujú s marketérmi v jednotlivých spoločnostiach. Zá-kladom je prepojiť influencera s nejakou značkou tak, aby to bolo uveriteľné pre jeho fanúšikov. Mnohí z nich sú pre ľudí pozitívnym príkladom úspešných, ktorým sa podarilo vytvoriť si zo svojej záľuby biznis alebo sa im podarilo presadiť na základe kvalitnej osobnej prezentácie. „Väčšina influencerov sa niečomu venuje a k tomu, že získavajú spolupráce od spoločností, ktoré sú ochotné im zaplatiť za propagáciu služby či výrobku neprišlo zo dňa na deň,” upozorňuje Richterová.

Ranking 20 najväčších slovenských influencerov bol zostavený na základe viacerých kritérií, pričom pri poradí bolo najdôležitejšie konečné skóre. V rámci toho sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, jeho obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence tunnel, čo vyjadruje, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich sledovateľov.

Čítajte ďalej: Čo robia TOP influenceri >>

Zdroj: Maroš Molnár

TOP slovenským influencerom je kondičný tréner Maroš Molnár.

1. Maroš Molnár (48)

Rodák zo Žiaru nad Hronom je jedným z najuznávanejších kondičných trénerov na Slovensku a medzi jeho klientov v kondičnej príprave patrili viaceré športové hviezdy. Preslávil sa v roku 2017 účasťou v televíznej šou Extrémene premeny, v ktorej pomáhal ľuďom s obezitou schudnúť. V minulosti sa venoval zjazdovému lyžovaniu, basketbalu či atletike, v ktorej súťažil aj na majstrovstvách Slovenska. Na Instagrame zdieľa najmä tréningové tipy a videá.

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Tréner Maroš Molnár prezradil svoje slabosti aj to, prečo mu klape manželstvo.
    • 159-tisíc followerov na Facebooku
    • 73-tisíc followerov na Instagrame

    Zdroj: Dejepis inak

    Sandra v roku 2016 založila youtubový kanál Dejepis inak, na ktorom publikuje videá, v ktorých púrtavo vysvetľuje javy a súvislosti z histórie.

    2. Sandra Sviteková (29)

    Je vyštudovaná učiteľka filozofie a histórie. V roku 2016 založila youtubový kanál Dejepis inak, na ktorom publikuje videá, v ktorých púrtavo vysvetľuje javy a súvislosti z histórie. Dejepis inak má viac ako 162-tisíc odberateľov a Sandrine videá majú celkovo už vyše 13 miliónov videní. „Mojím cieľom je predovšetkým u mladých ľudí vzbudzovať záujem o dejiny a medzi širokou verejnosťou prebudiť lásku k histórii, " hovorí Sandra.

    • 162-tisíc followerov na Youtube
    • 52-tisíc followerov na Instagrame
    • 13-tisíc followerov na Facebooku

    Zdroj: JurajVie

    Juraj tvorí edukačné videá, v ktorých sa zameriava na rôzne otázky, na ktoré ľudia hľadajú odpovede. Dozviete sa napríklad, prečo je zívanie nákazlivé, nájdete tam videá o inflácii, rakovine, socializme, kapitalizme, trikoch obchodníkov, o tom, ako vznikol život, či ako nenaletieť na pyramídovú schému.

    3. Juraj Šlauka (20)

    Na internete vystupuje pod prezývkou JurajVie. Tvorí edukačné videá, v ktorých sa zameriava na rôzne otázky, na ktoré ľudia hľadajú odpovede. Dozviete sa napríklad, prečo je zívanie nákazlivé, nájdete tam videá o inflácii, rakovine, socializme, kapitalizme, trikoch obchodníkov, o tom, ako vznikol život, či ako nenaletieť na pyramídovú scháému. Videá sú spracované graficky, Juraj v nich priamo nevystupuje. Prvé video publikoval v roku 2017, odvtedy má viac ako 40 miliónov videní.

    • 218-tisícv followerov na Youtube
    • 25-tisíc followerov na Instagrame

    Zdroj: Plus JEDEN DEŇ

    Rebríček TOP 20 slovenských influencerov.

    Vyberáme pre vás niečo PLUS