Reklama

Prvý Lidl na Slovensku otvorili v roku 2004: Ako vyzerali predajne? Toto zmenili za 20 rokov

Reklama

Písal sa rok 2004, keď na slovenský trh prišiel neznámy diskont. Svoju prvú predajňu otvoril v bratislavskom Ružinove, zvedaví nakupujúci v tom čase ani netušili, že o dve desaťročia sa z Lidlu stane trhová jednotka.

V prvom slovenskom Lidli na Galvaniho ulici v Bratislave si ľudia nakúpili presne 9. septembra 2004. V tento deň sa na mape našej krajiny objavilo prvých 14 predajní, do konca roka ich bolo 41. Firma so sebou priniesla nové privátne značky, diskontný spôsob predaja a rýchlo získala mnoho spokojných zákazníkov.

Zdroj: FB/Lidl

Porovnanie predajne z roku 2004 a 2024.

Neznámy diskont, ktorý na Slovensko prišiel ako posledný z medzinárodných reťazcov, sa postupom času vyprofiloval na lídra na trhu a v súčasnosti prevádzkuje 164 predajní v 96 mestách, ktoré zásobujú tri logistické centrá v Seredi, Nemšovej a Prešove.

Reťazec zákazníkom ponúka takmer 5-tisíc produktov, z ktorých bezmála 80% tvoria privátne značky. Výrobky od slovenských dodávateľov tvoria až 36 % sortimentu. Domáce produkty spoznajú zákazníci na pultoch aj vďaka označeniu „Slovenskô“. Zákazníci s obľubou nakupujú aj v Lidl online shope s bohatým výberom, no vo veľkom využívajú aj vernostnú Lidl Plus aplikáciu, s ktorou vedia ušetriť financie.

Podľa slov obchodného riaditeľa pre starostlivosť o zákazníkov Branislava Brzulu, ide o jediný, výlučne digitálny, vernostný program v slovenskom retaile. „Patrí dlhodobo k najsťahovanejším na Slovensku. Doteraz si ju zadovážilo viac ako milión zákazníkov a ich štruktúra je pestrá – od mladých až po tých skôr narodených, seniorov. Tento rok aplikácia oslávila svoje 4. narodeniny,“ ozrejmuje. Za štyri roky ušetrili zákazníci vďaka Lidl Plus viac ako 40 miliónov eur.

Aktuálne pre spoločnosť pracuje viac ako 6 600 zamestnancov, čo je dvojnásobok oproti roku 2010. Až tri štvrtiny zamestnancov tvoria ženy. Za tri roky investoval diskont do zvýšenia miezd a odmien takmer 35 miliónov eur. Spoločnosť zamestnancom ponúka bohatý balík benefitov, pričom hodnota každoročne narastá. Len v tomto roku do zamestnaneckých benefitov investuje približne 5 miliónov eur, pričom ich hodnota na jedného zamestnanca dosahuje takmer 800 eur.

Lidl nepoľavuje a rozrastá sa rapídnym tempom. Zatiaľ čo v roku 2004 otvoril 41 predajní, za prvých 10 rokov ich bolo 123 a v ďalšej dekáde pribudlo 41. Reťazec však plánuje expandovať aj naďalej a svoje pobočky plánuje otvoriť aj v menších mestách. Okrem otvárania nových pobočiek reťazec „vylepšuje“ tie staršie. Modernizácia predajní má do jari budúceho roka priniesť napríklad samoobslužné pokladnice do každej jednej predajne.

Zdroj: Lidl

Generálny riaditeľ Ivan Udiljak

Veľmi sa teším, že Lidl oslávil 20. narodeniny pôsobenia na Slovensku. Na Slovensku je lídrom na trhu a naším cieľom je udržať si túto pozíciu. Budeme pozorne vnímať očakávania našich zákazníkov, obchodných partnerov aj zamestnancov a pracovať na tom, aby sme pre nich boli jednoznačnou prvou voľbou,“ zhodnotil generálny riaditeľ Ivan Udiljak.

Autor článku

Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.