Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Zhrození sú domáci aj primátor Vallo! Opacha tu s nami bude ešte 10 rokov, TOTO je dôvod!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Primátor Vallo: Nová autobusová stanica v Bratislave má európsky rozmer
    Zdroj: mh
    Reklama

    Hlavné mesto sa od štvrtkového rána pýši novou autobusovou stanicou na európskej úrovni. O tej železničnej sa to však povedať nedá. Roky prevádzky si vyžiadali svoju daň a aj ona by si podľa Bratislavčanov konečne zaslúžila veľkorysú rekonštrukciu. Súhlasí aj primátor Matúš Vallo, podľa jeho slov však rekonštrukciu stanice brzdí štát.

    Počas slávnostného otvárania modernej autobusovej stanice sme sa prvých cestujúcich pýtali, či sa im nová budova páči. Všetci oslovení súhlasne prikyvovali, no viacerí hneď upozornili na rovnaký problém. „Vyzerá super, aspoň autobusmi už budeme môcť chodiť ako ľudia, lebo ísť na Hlavnú stanicu je jedna katastrofa,“ povedala Alexandra (27). „Bodaj by takáto bola aj vlaková,“ pridal sa Dominik (28). „Aj s Hlavnou stanicou treba už konečne niečo spraviť,“ myslí si Dušan (36).

    Rovnaký názor má aj primátor mesta Matúš Vallo. „Jednu z dvoch staníc v Bratislave máme na svetovej úrovni,“ povedal pri slávnostnom otvorení komplexu Nivy. Podľa neho je dôležité, aby po novej autobusovej stanici mala Bratislava na úrovni 21. storočia aj železničnú stanicu. Pri pohľade na dnešnú budovu Hlavnej stanice ho bolí srdce. „Stále prosím a žiadam ľudí, ktorí to majú v rukách, čo je minister dopravy a premiér," vyhlásil Matúš Vallo.

    Anketa

    Čo si myslíte o Hlavnej stanici v Bratislave?

    Primátor dúfa, že je blízko k tomu, aby spoločne vyhlásili architektonickú súťaž na obnovu predstaničného námestia i Hlavnej stanice. „Sme pripravení ju vyhlásiť. Čakáme však na štát, aby sa zapojil," podotkol Matúš Vallo. Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) minulý rok vyhlásil, že ak sa bude rekonštruovať Hlavná stanica, bude to v súčinnosti s mestom Bratislava. „Nie je to len o budove, ale aj o priestore pred stanicou," povedal minister s tým, že aj tu je potrebné najprv nájsť zdroje financovania. Ministerstvo dopravy vo svojej reakcii na Vallove slová konštatovalo, že rekonštrukcia predstaničného námestia je v rukách magistrátu. „S cieľom rekonštrukcie Hlavnej stanice a súvisiacich pozemkov a objektov v okolí bola zriadená pracovná skupina, ktorú tvoria zástupcovia rezortu dopravy, ŽSR, Metropolitného inštitútu Bratislavy i hlavného mesta," podotkli z ministerstva.

    Magistrát opakovane tvrdí, že Hlavnú stanicu a priestor okolo nej treba riešiť jednou veľkou architektonickou súťažou. Matúš Vallo ešte v roku 2018 povedal, že Hlavná stanica i plánovaná budúca stanica Filiálka majú svoje výhody a aj nevýhody. „Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zase dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala," uviedol. Sľuby však zatiaľ zostali sľubmi a železničná stanica zostáva aj po rokoch bez rozsiahlejšej rekonštrukcie.

    Kedy sa Bratislava dočká novej vlakovej stanice? Čítejte na ďalšej strane »»»

    Jednej menšej sa dočkala iba v roku 2019 pred hokejovým šampionátom. Pozornosti cestujúcich určite neušli nové svietidlá, nové graficky atraktívne polepy, smerové vodorovné značenie, nový hlavný nápis či grafický orientačný systém. ŽSR na tento účel z vlastných zdrojov použili 382-tisíc eur.

    FOTKY stanice pred a po úpravách v roku 2019 si pozrite v »GALÉRII«

    V roku 2019 rovnako zverejnili Železnice Slovenskej republiky štúdiu realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste. Dokument predpokladá, že do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať plniť.

    Prečítajte si tiež:

    Vyberáme pre vás niečo PLUS

    Autor článku

    Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.