Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Najobľúbenejší kečup na svete čaká pre smrť Alžbety II. radikálna ZMENA: Dôvod vás ŠOKUJE!

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Pre smrť Alžbety II. sa ocitli v problémoch: Najpredávanejší kečup sveta čaká radikálna ZMENA!
    Zdroj: mh
    Reklama

    Heinz a stovky ďalších značiek sa po smrti kráľovnej Alžbety II. ocitli v nečakaných problémoch. Najpredávanejší kečup bude musieť podstúpiť radikálnu zmenu.

    Spolu 875 značiek vrátane amerického výrobcu kečupov Heinz a britského supermarketu Waitrose bude musieť po smrti kráľovnej Alžbety II. zmeniť dizajn na svojich obaloch, upozornila businessinsider.com.

    Značky totiž používali logo s britským kráľovským erbom, na ktoré mali kráľovský príkaz. Ten sa však stal neplatným po smrti kráľovnej Alžbety II. Teraz musia znova podať žiadosť kráľovi Karolovi III., pričom musia dokázať, že kráľovská rodina používa ich produkty.

    Značky však môžu používať kráľovský erb ešte dva roky, ak „nedôjde k žiadnej významnej zmene v rámci príslušnej spoločnosti,“ uvádza sa na webovej stránke združenia Royal Warrant Holders Association. Ako nový vládnúci panovník bude mať kráľ Karol III. právomoc kontrolovať a udeľovať kráľovské rozkazy.

    Kráľovský erb sa však nachádza iba na hrdlách sklenených fliaš, ktoré sa predávajú na území Veľkej Británie. U nás, ako aj v ďalších krajinách sa na mieste erbu nachádza číslica 57. Ide o šťastné čísla zakladateľa spoločnosti Henryho J. Heinza. Zmena dizajnu sa preto bude týkať iba výrobkov z Anglicka.

    Anketa

    Robíte domáci kečup?

    Značky môžu používať kráľovský erb v dizajne svojich produktov, ak majú kráľovské menovacie poverenie – dokument, ktorý značkám umožňuje používať erb, ak pravidelne dodávajú tovar alebo služby kráľovskej rodine. Značky, ktoré žiadajú o povolenie, musia tiež preukázať, že majú politiku a akčné plány týkajúce sa životného prostredia a udržateľnosti.

    Kráľovský erb, na ktorom je vľavo anglický lev a vpravo škótsky jednorožec držiaci štít s emblémami z rôznych častí Spojeného kráľovstva, je doplnený textom v spodnej časti erbu. Ten uvádza, ktorý člen kráľovskej rodiny vydal povolenie. Napríklad "Na základe poverenia jej veličenstva kráľovnej."

    Kráľovský rozkaz sa udeľuje až na päť rokov a možno ho obnoviť rok pred vypršaním jeho platnosti. Podľa asociácie sa každý rok udelí 20 až 40 warrantov a podobný počet sa zruší. Okrem výrobcu kečupov používa britský kráľovský erb aj značky ako napríklad Coca-Cola, automobilky Land Rover, Bentley či Jaguar alebo výrobca čokolád Cadbury.

    Prečítajte si aj:

    Vyberáme pre vás niečo PLUS

    Autor článku

    Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.