POTVRDENÉ Lacné poľské potraviny Biedronka prichádzajú na Slovensko: Kedy otvoria prvé predajne
28. 10. 2023, 10:00 (aktualizované: 1. 6. 2024, 16:33)
Je to oficiálne! Najväčší poľský diskontný reťazec Biedronka otvorí svoje predajne aj na Slovensku. Naše obchodné reťazce, ktoré podporujú domácich výrobcov potravín, budú čeliť veľkej konkurencii. Veľký príchod na Slovensko oznámil poľský diskont vo svojej aktuálnej kampani.
Zdroj: FB/Biedronka
Zdroj: FB/Biedronka
Zdroj: FB/Biedronka
Galéria k článku
Prvé predajne otvoria na Slovensku do konca roku 2024, informuje o tom viacero poľských médií vrátane Finanse. „Pokiaľ ide o expanziu na Slovensku, hovoríme o biznise od nuly, zatiaľ toho príliš neprezrádzame. Predpokladáme, že prvé predajne budú otvorené koncom roka 2024," potvrdila Ana Luisa Virginia, finančná riaditeľka spoločnosti Jeronimo Martins.
Prvotné informácie o vstupe „Lienky" na náš trh sa objavili už v apríli, keď poľské médiá informovali, že spoločnosť vykonáva prieskum na našom trhu. O tri mesiace neskôr zaplavili sociálne siete inzeráty, v ktorých hľadajú nových zamestnancov s anglickým a so slovenským jazykom. Koncom leta si už reťazec zaregistroval ochranné známky na určité produkty. Reťazec najnovšie odštartoval aj svoju kampaň vo všetkých poľských pobočkách, v ktorých ponúka tzv. slovenský týždeň. Na pultoch diskontu sa tak objavia tradičné slovenské výrobky ako parenice, korbáčiky, rôzne salámy, syry či bryndza, ktoré sú o čosi lacnejšie ako v našich reťazcoch.
O lákavej ponuke informovali svojich zákazníkov aj na sociálnej sieti Facebook. „Príďte do Biedronky a objavte obľúbené chute Slovákov! Objavte originálne slovenské špeciality! Prvýkrát v Poľsku! Prvýkrát v Biedronke!" píše sa na Facebooku.
Prečo nakúpime v Biedronke lacnejšie
Kilogram banánov či jabĺk za 0,45 eura a balené bravčové plece bez kostí za 2,68 eura za kilogram, čo je menej, ako ponúkajú naše obchodné reťazce.
Lacnejšie potraviny súvisia podľa predsedu Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martina Krajčoviča s politikou vlády. „Keď zoberieme iba náš región v rámci V4, tak Česko, Poľsko aj Maďarsko oveľa viac podporovali investície do potravinárskeho priemyslu vrátane zahraničných investícií. To znamená, že v týchto krajinách je vyššia miera automatizácie, čo znamená nižšiu energetickú náročnosť výroby a nižšiu mieru závislosti od pracovnej sily. To všetko tlačí cenu nadol bez akéhokoľvek dosahu na kvalitu," hovorí Krajčovič.
Anketa
Tešíte sa na príchod Biedronky na Slovensko?
- Áno.87%
- Nie. 12%
Hlasovanie bolo ukončené
Aj naše obchodné reťazce sa snažia podporovať slovenských výrobcov potravín a ich produkty ponúkajú na svojich regáloch. Ich ceny sú však na rozdiel od tých v Poľsku vyššie. Dôvodom je nedostatočná pomoc štátu, ale aj vysoké účty za energie, čo sa v konečnom dôsledku premietne aj na cenách, za ktoré si potraviny nakupujeme. „Potraviny podobného zloženia a kvality sa produkujú v Poľsku výrazne lacnejšie ako na Slovensku. Keďže obchodné siete na Slovensku sú slovenské firmy bez ohľadu na pôvod kapitálu, platia dane na Slovensku a zamestnávajú ľudí na Slovensku, tak majú množstvo programov na podporu domácej produkcie. Tá je však drahšia ako v okolitých krajinách. Ďalším dôvodom je DPH, ktorá je na Slovensku výrazne vyššia ako v Poľsku," vysvetľuje.
Viac si o obchodnom reťazci prečítate v tomto článku:
Prečítajte si tiež: