K nákupom cez internet nás motivuje najmä lepšia cena, úspora času a prístup k menšinovému tovaru. Prieskum agentúry GFK tiež potvrdil, že ľudia takisto ocenia väčší a lepší výber produktov a rýchlejší nákup.

Vláda zvýši minimálnu mzdu: Pozrite sa, koľko dostanete na ruku

Slučka na mobilných shopperov

Rastúci záujem o mobilné nakupovanie cez smartfóny alebo tablety potvrdil aj jeden z najväčších zľavových portálov. A ak už raz prepadnete online nakupovaniu, míňať budete stále viac a viac. „Podľa našich dát, ak sa zákazník stane mobilným shopperom, počet jeho objednávok prudko vzrastie,“ potvrdil Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomat.sk.

 

Pasca na našu peňaženku: Stačí klik a míňame hlava-nehlava!

Nakupovanie cez mobil je už bežná vec.

Foto: Pixabay

Je to práve vďaka tomu, že nakupovanie cez mobil a aplikáciu je rýchlejšie, jednoduchšie a ľudia tak môžu nakupovať kdekoľvek a kedykoľvek. „Počet zrealizovaných nákupov z mobilov vzrástol za prvý polrok tohto roka medziročne o vyše polovicu a nákupy cez mobilnú aplikáciu až o rekordných 354 percent,“ doplnil Miho.

Vláda zvýši minimálnu mzdu: Pozrite sa, koľko dostanete na ruku

Napriek tomu stále mnohí z nás uprednostňujú tradičné nakupovanie v kamenných obchodoch. Tu si totiž môžeme tovar vyskúšať priamo na sebe, ohmatať a prehliadnuť. Ďalším dôležitým dôvodom pre nákup v obchode je možnosť jednoduchšieho vrátenia tovaru. Niektorí si zvykli nakupovať na určitom mieste a svoje zaužívané návyky nemenia.

Zlú kvalitu reklamujte

Trend je však jasný. Aj tí, čo boli spočiatku skeptickí k platbe cez internet, dnes už nemajú problém nakupovať online tovar rôzneho druhu. Či už kupujete lístok na autobus, pobyt v hoteli, oblečenie či elektroniku, mnohokrát je to praktickejšie.

Otázne je, či tovar, ktorý vám príde, alebo služby, za ktoré ste si zaplatili, budú naozaj také ako ich vidíte na obrázkoch na internete.

Ak sa však v online shope popálite, nebojte sa zásielku vrátiť! Nezabúdajte, že na väčšinu produktov sa vzťahuje 2-ročná záručná lehota, pričom nezáleží na tom, či ste si ich kúpili cez internet alebo v kamennom obchode. Pri oprávnenej reklamácii vám musí internetový predajca uhradiť aj nevyhnutné náklady spojené s reklamáciou, teda i poštovné.