Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Núkajú vám v obchode niečo zadarmo? Máme dôkaz, že aj za to zaplatíte

Nápisy typu Výpredaje, Zľava, Zadarmo na zákazníkov vždy zaberú.

Zdroj: Michal Smrčok, ilustračné foto

Reklama

Natrafiť v obchode na prací prášok či obľúbený nápoj vo väčšom balení a s nápisom 20% naviac a zadarmo je snom každého šetrného Slováka. V nákupnej eufórii si len málokto prepočíta, či je to naozaj také výhodné. My sme to urobili za vás.

Reklamný ťah so slovíčkom Zadarmo neznamená, že nezaplatíte ani cent navyše. Dôkazom je aktuálna akcia na oplátky s orieškovo-čokoládovou náplňou, ktoré sme našli v jednom z obchodných reťazcov.

Zadarmo nie je to isté ako zdarma

Akciové balenie s nápisom + 20 % zdarma je v regáli vyložené hneď vedľa tradičného balenia oplátok. Ak čakáte, že oplátky s obsahom navyše zadarmo dostanete za rovnakú cenu ako neakciové balenie, ste na omyle.

Zdroj: archív

Porovnajte si ceny bežného balenia a akciovej ponuky.

Tradičné oplátky stoja 1,19 €. Akciové oplátky majú 20% naviac a zadarmo, no na cenovke nie je 1,19 €. Stoja 1,29 €, čiže o 10 centov viac.

Obchod nešikovne vyložil obidva druhy oplátok rovno vedľa seba, takže si tento rozdiel môžu zákazníci všimnúť hneď na prvý pohľad.

„To 20℅ zdarma by ma stálo 0,10 €. Gratulujem obchodu k tejto matematike. Prešla ma chuť na keksík ku káve," okomentovala to nespokojná zákazníčka.

Čo sa oplatí viac?

Bežné balenie má hmotnosť 140 gramov. Pre porovnanie sme cenu prepočítali na 100 gramov, ktoré stoja 85 centov.
Väčšie balenie v akcii má 168 gramov, čiže 100 gramov vychádza na 77 centov.

Zdroj: archív

Ktoré oblátky sa oplatí kúpiť - v akcii alebo bez akcie?


Oplatí sa teda kúpiť väčšie balenie. Ale pár oplátok navyše rozhodne nie je zadarmo.

„Keď predávajúci ponúka niečo zadarmo, mal by spotrebiteľ hneď spozornieť. Podnikanie je podľa definície činnosťou uskutočňovanou za účelom dosiahnutia zisku,“ upozorňuje české spotrebiteľské združenie dTest v príručke Stovka trikov obchodníkov.

Ak vám obchodník niečo ponúka zadarmo, náklady na túto výhodnú akciu bežne rozloží do cien iných tovarov a služieb alebo je akciová cena v skutočnosti výhodnejšia skôr pre neho ako pre zákazníka.

Vyberáme pre vás niečo PLUS