Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Nový bič proti otravným podomovým predajcom: ŠMEJDI, máte to zrátané!

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Nový bič proti otravným podomovým predajcom: ŠMEJDI, máte to zrátané!
    Reklama

    Predražené hrnce, zázračné lieky na reumu či prístroje od výmyslu sveta, ktoré vám len budú zapadať prachom. Slováci môžu od pondelka využiť novú páku na otravných podomových predajcov.

    Rozoznať či ide o otravného podomového predajcu alebo dôležitý hovor bude jednoduchšie. S bičom na takzvaných šmejdov prišiel jeden zo slovenských mobilných operátorov. Na stránke Nevolajtemi.sk vznikol register – čierna listina telefónnych čísel - ktorá má slúžiť na overenie volaní z neznámych kontaktov a ich nahlásenie v prípade neoprávnenosti takého volania. „Málokto vie, že žiadna firma vás nemôže telefonicky kontaktovať bez predchádzajúceho súhlasu. Spúšťame preto iniciatívu Nevolajtemi, ktorá má za cieľ upozorniť na nevyžiadané predajné hovory a edukovať ľudí o ich právach a možnostiach obrany,“ priblížil generálny riaditeľ O2 Igor Tóth.

    Praktiky šmejdov si pozrite >>V GALÉRII<<

    Register môžu využívať zákazníci všetkých mobilných operátorov na Slovensku. Stránka Nevolajtemi.sk podá podnet na nevyžiadaný hovor automaticky Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, ktorý by mal následne preveriť konanie konkrétnej firmy a v prípade porušenia legislatívy vyvodiť sankcie. Zoznam môžu využiť aj firmy, ktorých činnosť je založená na predaji produktov a služieb prostredníctvom volania zákazníkov. V registri si môžu overiť, či sa v ňom nenachádza kontakt, ktorý chcú volať.

    Anketa

    Vyvolávajú vám šmejdi?

    Čítajte ďalej: Nájdu si iné spôsoby >>

    Novinka by mala pomôcť znížiť počty obťažujúcich telefonátov. Podľa odborníka na technológie ide o užitočný nástroj, pretože priamy marketing cez telefón je najmä vo vekovej skupine nad 62 rokov stále najúčinnejšou formou. „Je to podobné ako letáky v supermarketoch, o ktorých si mnohí myslia, že už nefungujú, ale u staršej generácie stále zaberajú,“ komentoval Ondrej Macko z portálu Touch IT.

    Niektorých to určite odradí, iní si nájdu nové spôsoby, ako sa zákazníkom dostať „pod kožu”. „Oni, samozrejme, niečo vymyslia. Existujú aj ďalšie možnosti, ako môžu pôsobiť, napríklad cez sociálne siete.”

    Zároveň bude podľa Macka potrebné zabrániť zneužívaniu tohto registra, aby sa nestávalo, že vaše číslo na čiernu listinu nahlási napríklad sused, s ktorým máte spor. „Aby sa mohol očistiť ten človek, ktorý takéto niečo nikdy nerobil a niekto ho tam nahlási. Ale to už je otázka na prevádzkovateľa,“ dodal.

    Vyberáme pre vás niečo PLUS