Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypraví každý deň viac než 1 500 vlakov. Pre cestujúcich je dôležitý najmä presný príchod do vytúženého cieľa. Meškajúci vlak nepoteší nikoho, naopak, dokáže ľuďom znepríjemniť deň a prekaziť plány. Železnice prichádzajú s unikátnou novinkou.

Od 1. januára ponúkajú všetkým cestujúcim takzvanú „Supergaranciu“, čo znamená, že v prípade meškania v ich cieľovej stanici vám vrátia peniaze za lístok. „Našimi službami sme si istí a v prípade meškania konkrétnych 34 vlakov vám poskytneme odškodnenie až do 100 % ceny jednorazového cestovného v minimálnej sume 3 € na daný vlak,“ informuje hovorca ZSSK Filip Hlubocký. Garancia vrátenia peňazí nie je štandardom u štátnych a ani súkromných dopravcov.

Dôvod meškania môže byť akýkoľvek, jedinou výnimkou je smrť v koľajisku. Dĺžku vyšetrovania a udelenie povolenia na prejazd vlaku totiž nedokážu nijak ovplyvniť. Na garanciu vrátenia peňazí sa budú môcť spoľahnúť aj študenti, ktorí väčšinou za cestu neplatia. Keďže vlaky ponúkajú len obmedzený počet bezplatných lístkov, niekedy si aj študent musí za lístok zaplatiť. Pri meškaní bude mať tak aj on nárok na vrátenie peňazí.

Cieľom kampane je podotknúť, že na kvalitných tratiach slovenské vlaky nemeškajú. Novinku sa rozhodli otestovať na vlakoch IC (Inter City) na trase medzi Bratislavou a Žilinou a RR (regionálne rýchliky) medzi Bratislavou a Žilinou. Má to však jeden háčik. Aby ste mohli požadovať peniaze späť, musíte si lístok zakúpiť cez internet. Ak si ho kúpite na stanici, nárok na odškodnenie nemáte.

Koľko vám vrátia?

  • Meškanie od 60 min. do 119 min. - 50 % z ceny lístka
  • Meškanie nad 120 min. - 100 % z ceny lístka

Ako dostanete peniaze späť?

  • Zakúpte si cestovný lístok cez Zákaznícke konto v e-shope alebo mobilnej aplikácii
  • Elektronickým lístkom sa preukážte vlakovému personálu
  • V prípade meškania vybraných vlakov máte nárok na odškodnenie
  • Nárok si uplatníte podaním elektronického formulára čím skôr
  • Žiadosť bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej prijatia

Na ktoré vlaky sa garancia vzťahuje? »