Reklama

Čaká nás invázia nových reťazcov: Slováci nakúpia lacné mäso, drogériu aj kávu!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
 
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions and subtitles off, selected
    Reklama

    V roku 2023 sme sa museli rozlúčiť s niekoľkými obchodmi, v ktorých sme boli roky zvyknutí nakupovať. Rovnako však na náš trh prišli nové značky, ktoré sme dovtedy poznali iba zo zahraničia. Ďalšie plánujú svoj príchod na Slovensko v tomto roku. Pozrite si prehľad 10 najväčších zmien vo svete nakupovania.

    Biedronka

    Zdroj: Biedronka

    V predajniach Biedronky nájdete rozličný sortiment, nielen jedlo.

    Najväčší poľský diskontný reťazec Biedronka otvorí svoje predajne aj na Slovensku. Naše obchodné reťazce, ktoré podporujú domácich výrobcov potravín, budú čeliť veľkej konkurencii. Prvé predajne otvoria na Slovensku do konca roku 2024, informuje o tom viacero poľských médií vrátane Finanse. „Pokiaľ ide o expanziu na Slovensku, hovoríme o biznise od nuly, zatiaľ toho príliš neprezrádzame. Predpokladáme, že prvé predajne budú otvorené koncom roka 2024," potvrdila Ana Luisa Virginia, finančná riaditeľka spoločnosti Jeronimo Martins.

    Prvotné informácie o vstupe „Lienky" na náš trh sa objavili už v apríli, keď poľské médiá informovali, že spoločnosť vykonáva prieskum na našom trhu. O tri mesiace neskôr zaplavili sociálne siete inzeráty, v ktorých hľadajú nových zamestnancov s anglickým a so slovenským jazykom. Koncom leta si už reťazec zaregistroval ochranné známky na určité produkty. Reťazec najnovšie odštartoval aj svoju kampaň vo všetkých poľských pobočkách, v ktorých ponúka tzv. slovenský týždeň. Na pultoch diskontu sa tak objavia tradičné slovenské výrobky ako parenice, korbáčiky, rôzne salámy, syry či bryndza, ktoré sú o čosi lacnejšie ako v našich reťazcoch.

    Kilogram banánov či jabĺk za 0,45 eura a balené bravčové plece bez kostí za 2,68 eura za kilogram, čo je menej, ako ponúkajú naše obchodné reťazce.

    Eiffel Optic

    Zdroj: mh

    Sieť optík Eiffel Optic zatvára na Slovensku jednu pobočku za druhou.

    Známa sieť optík vyhlásila v predošlom roku po viac ako 30 rokoch fungovania bankrot. Sieť predajní s okuliarmi a kontaktnými šošovkami Eiffel Optic začal mať najprv problémy v Česku, neskôr sa prejavili aj na Slovensku. Napokon firma podala investičný návrh sama na seba, pretože už nemala peniaze ani na vyplatenie výplat svojim zamestnancom. Dlhy spoločnosti sa vyšplhali až na 3,6 milióna eur.

    Action

    Zdroj: TONY ŠTEFUNKO

    Na snímke je otvorenie prvej predajne lacného reťazca Actionu na Slovensku. Ľudia odchádzali s plnými taškami lacného tovaru.

    Hlava na hlave, tlačenica v uličkách a dlhé rady! Presne takto vyzeralo otvorenie prvej predajne lacného reťazca Actionu na Slovensku. Prvú predajňu na Slovensku otvoril reťazec v OC Danubia v Petržalke. V priebehu roku 2023 pokračoval v expanzii aj do regiónov. Dnes ich môžeme po celom Slovensku napočítať až 14 a ďalšie prídu čoskoro.

    Slovensko je jedenástou krajinou, kde Action pôsobí. "V predajniach Action zákazníci nájdu vždy prekvapivý sortiment – 150 produktov sa každý týždeň obmieňa. Viac než 1 500 produktov stojí menej než jedno euro a priemerná cena všetkých výrobkov nedosahuje ani 2 eurá," uviedol reťazec.

    Hebe

    Zdroj: Archív NMH

    Konkurencia pribudne aj drogériám Teta, 101 drogerie či dm drogerie markt. Z trhového podielu si chce časť ukrojiť poľský reťazec Hebe.

    Na slovenskom trhu sa chystá prírastok v podobe novej značky. Dnes ju poznáme z online priestoru, čoskoro sa dočkáme aj kamenných predajní. Rozhodnutie otvoriť kamenné predajne padlo v rámci expanzie drogérie, patriacej majiteľovi obchodného reťazca Biedronka. Drogériu len pred pár týždňami otvoril aj v Česku, konkrétne v Prahe.

    Príchod na český trh predchádzal vznik e-shopu a rovnaký model sa dnes začína napĺňať aj na Slovensku. Spoločnosť totiž pred rokom vstúpila na náš trh prostredníctvom online portálu hebe.com a v júli 2023 už uviedla mobilnú aplikáciu pre slovenských zákazníkov. Tento krok umožnil spoločnosti rozšíriť svoj online kanál a pritiahnuť si čoraz viac zákazníkov. Portál je populárny vďaka širokému sortimentu produktov od tisícov značiek a hlavne vďaka svojim zľavám a benefitom, vďaka ktorým viete ušetriť na kozmetike desiatky eur.

    Oficiálne informácie siete drogérií potvrdili, že nasledujúcim krokom bude otvorenie kamenných predajní na Slovensku.
    „V budúcnosti plánujeme na Slovensku otvoriť maloobchodné predajne. O tom, kedy bude otvorená prvá drogéria, vás budeme informovať,“ vyhlásila spoločnosť. Konkrétne detaily však zatiaľ špecifikovať nechceli.

    Primark

    Zdroj: Primark

    Na slávnostnom otvorení predajne sa zúčastnili významní hostia.

    Obchod, na ktorý sa dlho čakalo a ktorý sa nachádza v novej časti nákupného centra Eurovea, otvoril svoje brány pre verejnosť vo štvrtok 25. mája. Primark ponúka zákazníkom úžasné módne trendy, a to za dostupné ceny, navyše spolu s každodennými potrebami v oblasti dámskeho, pánskeho, detského a domáceho oblečenia, ako aj kozmetiky a doplnkov.

    Primark je medzinárodný maloobchodný predajca oblečenia, ktorý zamestnáva viac ako 70 000 zamestnancov v 15 krajinách Európy a USA. Primark bol založený v Írsku v roku 1969 pod značkou Penneys a jeho cieľom je poskytovať cenovo dostupný výber pre každého, od kvalitného oblečenia na každý deň až po výrazný štýl v dámskom, pánskom a detskom oblečení, ako aj v kozmetike, domácich potrebách a doplnkoch.

    John Garfield

    Zdroj: John Garfield/forumpoprad.sk

    Predajňa v Poprade je už minulosťou.

    Obľúbený predajca obuvi zatvára jednu predajňu za druhou. Postupne zostane na Slovensku iba jedna predajňa na východe krajiny. Informáciu o zatvorení predajní v Prešove a Poprade zdieľala firma na svojom Facebooku, čo vyvolalo šok a sklamanie u mnohých zákazníkov.

    Firma pokračuje v postupnom zatváraní predajní po celom Slovensku vrátane miest ako Lučenec, Banská Bystrica, Nové Zámky, Prievidza, Piešťany, Trenčín, Košice a ďalšie. Podľa informácií uvedených na webovej stránke firmy sa zdá, že jediná kamenná predajňa, ktorá zostane otvorená, je v Spišskej Novej Vsi.

    John Garfield, známy svojou ponukou topánok, tenisiek a ďalšieho doplnkového tovaru, si získal obľubu zákazníkov na slovenskom trhu. Pred rokom oslavoval 30. výročie svojej prítomnosti v našej krajine.

    5 to go

    Zdroj: FB/5 to go

    Prvú prevádzku na Slovensku otvorí už v úvode roka 2024.

    Už čoskoro na Slovensku otvorí svoju prvú predajňu kaviarenský reťazec z Rumunska. Ide o najpopulárnejšiu kaviarenskú prevádzku v Rumunsku. Spoločnosť 5 to go, ktorá v Rumunsku prevádzkuje viac ako 500 predajní, si stanovila ambiciózny cieľ - do roku 2028 otvoriť na Slovensku 50 predajní. V rámci širšieho cieľa dosiahnuť do roku 2027 celosvetovo 1 000 pobočiek. Prvú predajňu plánuje v našom hlavnom meste otvoriť už začiatkom roka 2024.

    „Po komplexnej analýze trhu a spotrebiteľského správania sme presvedčení, že značka 5 to go bude na Slovensku veľmi dobre prijatá, kde chceme prilákať a udržať si spotrebiteľov z miestnych komunít zameraním sa na chuť, kvalitu, rozmanitosť, férovosť, ceny a uvoľnenú atmosféru našich kaviarní,“ povedal Lucian Bădilă, spoluzakladateľ, 5 to go. Doma v Rumunsku stojí jedna káva 5 lei, čo je v prepočte iba euro.

    Five Guys

    Zdroj: FB/Five Guys

    Reťazec s rýchlym občerstvením Five Guys mieri na Slovensko. Takto vyzerajú jeho prevádzky a jedlo.

    Už čoskoro si budeme môcť dopriať ďalšiu dávku chrumkavých hranolčekov a lahodných burgerov. Sieť Five Guys chce otvoriť pobočky vo viacerých metropolách strednej Európy, pričom potvrdili aj príchod na Slovensko. Ceny sú tu o niečo vyššie ako v prevádzkach rýchleho občerstvenia, ktoré už dnes na Slovensku máme. Hamburger v týchto reštauráciách stojí okolo 12 eur, cheeseburger 13 eur a malé hranolčeky vyjdú na 5,50 eura, kým tie väčšie sú ešte o euro drahšie. Aspoň malou útechou je, že v cene sú zahrnuté aj omáčky ako majonéza, kečup či horčica, takže aspoň to.

    Anketa

    Tešíte sa na príchod nových reťazcov, kaviarne a fast-foodu na Slovensko?

    • Áno, určite tam pôjdem 11%
    • Nie, netreba nám ďalšie obchody a reštiky88%

    Hlasovanie bolo ukončené

    V ktorom slovenskom meste otvorí reťazec svoju prvú prevádzku, zatiaľ známe nie je. V Česku začínajú v hlavnom meste. Prvá pobočka vznikne v obchodnom dome Máj na Národnej ulici v Prahe. „V rámci plánu rozvoja v roku 2024 plánujeme pridať niekoľko ďalších predajní v Rakúsku, pričom ďalším krokom bude expanzia do Prahy,“ uviedla firma. Expanzia na Slovensko bude teda až ďalšia v poradí.

    Žabka

    Zdroj: Žabka

    Potraviny siete Žabka

    Predajne potravín Žabka na Slovensku definitívne končia. Pritom túto dcérsku spoločnosť Tesco rozbehlo iba pred tromi rokmi. Väčšina slovenských Žabiek sa zmení na koncept Tesco Expres, ktorý si plne riadi iba samotný reťazec. Tesco potvrdilo, že slovenskú Žabku ruší. So Žabkou pokračuje iba v Česku, kde je táto sieť podstatne silnejšia – má tam vyše 130 predajní. Na Slovensku je iba 29 Žabiek – hlavne v Bratislave a okolí, ale aj v ďalších krajských mestách západného Slovenska a aj v Žiline.

    Cetelem

    Zdroj: Archív

    Maskota Cetelem poznal každý.

    Vlani z nášho trhu odišla aj veľká banka, v ktorej mali vložené peniaze tisíce Slovákov. Ide o pobočku francúzskej banky Cetelem. Od polovice roka neposkytuje nové úvery či pôžičky. O odchode Cetelemu, pobočky BNP Paribas Personal Finance, sa špekulovalo už dlhšie. „Na základe dôkladného zváženia, vyhodnotenia všetkých ekonomických ukazovateľov a situácie na trhu sa zriaďovateľ pobočky zahraničnej banky, BNP Paribas Personal Finance SA, rozhodol ukončiť svoje aktivity na Slovensku,“ uviedla vedúca oddelenia marketingu pobočky Cetelem Andrea Trebuľová.

    Banka sa však zaviazala naplniť všetky požiadavky voči svojim partnerom, zamestnancom aj zákazníkom. „Existujúce úvery klientov budeme aj naďalej spravovať, to znamená, že klienti budú aj naďalej splácať úvery podľa platných zmluvných podmienok,” informovala banka.

    Na slovenský trh chce vstúpiť aj e-shop s módou Trenydol

    Zdroj: FB/trenydol

    Na slovenský trh sa chystá gigantický e-shop s módou z východu.

    Okrem kamenných predajní vstúpi na náš trh v roku 2024 aj nový internetový obchod. Ponúkať bude módne kúsky. Za značkou stojí čínsky velikán Alibaba. „V prvom štvrťroku 2024 vstúpime na východoeurópsky trh. Začneme Rumunskom, Gréckom, Maďarskom a Českou republikou a v nasledujúcom období budeme počet krajín v tomto regiónu zvyšovať,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Trendyol Group Erdem Inan.

    Na Slovensko má prísť rad v druhom slede. „Po dosiahnutí určitej zrelosti našich aktivít v prioritných krajinách, vstúpime na poľský, slovenský a bulharský trh,“ dodal Inan. Cieľom spoločnosti je osloviť dva milióny aktívnych zákazníkov a presiahnuť štyri milióny objednávok do konca roka 2024. Nový e-shop bude konkurenciou najmä Zalandu a About You.

    Mohlo by vás zaujímať:

    Autor článku

    Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.