Napíše za vás mail šéfovi či vymaže z fotky tieň! AI funkcie v mobile dokážu nemožné: Aj variť?
3. 4. 2025, 5:45

Zdroj: mh/archiv
Zatiaľ čo sa vrcholoví manažéri spoliehajú na umelú inteligenciu pri dôležitých rozhodnutiach, bežní Slováci majú voči AI stále rešpekt. Vyskúšala ho už tretina a ďalší sa na to chystajú. Technologickí giganti sa však už teraz predbiehajú v tom, kto ponúkne svojim zákazníkom viac nových funkcií. Čo všetko už dnes AI v mobiloch dokáže?
Zdroj: archiv
Zdroj: mh
Zdroj: mh
Galéria k článku
Generatívna umelá inteligencia čoraz viac ovplyvňuje strategické rozhodovanie vrcholového manažmentu. Nový prieskum spoločnosti SAP ukázal, že 44 % vrcholových manažérov by zmenilo svoje pôvodné rozhodnutie, ak by dostalo odporúčanie od umelej inteligencie.
Ďalších 38 percent respondentov by jej dôverovalo natoľko, že by jej umožnilo prijať rozhodnutie. Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že tri štvrtiny vrcholových manažérov dôverujú odporúčaniam umelej inteligencie viac ako odporúčaniam od kolegov alebo priateľov. Celkovo 55 percent respondentov uviedlo, že pracuje v spoločnostiach, kde AI už pravidelne nahrádza alebo obchádza tradičné metódy rozhodovania. Táto prax je obzvlášť rozšírená v spoločnostiach s ročným obratom viac ako 5 miliárd dolárov (viac ako 4,5 miliardy eur).
Takmer polovica manažérov používa generatívnu umelú inteligenciu každý deň, pričom každý siedmy s ňou pracuje niekoľkokrát denne. „Umelá inteligencia mení spôsob rozhodovania vrcholových manažérov. Čoraz viac oceňujú schopnosť umelej inteligencie rýchlo analyzovať veľké množstvo údajov a odhaľovať súvislosti, ktoré by ľuďom mohli uniknúť,“ hovorí Martin Ferenec, generálny riaditeľ SAP Slovensko.
Podľa prieskumu manažéri najviac dôverujú umelej inteligencii v oblastiach, ako sú analýza údajov a odporúčania vhodných opatrení, čo potvrdilo 52 % respondentov. Takmer polovica sa tiež spolieha na schopnosť AI včas identifikovať potenciálne riziká a navrhnúť alternatívne opatrenia. Manažéri využívajú AI aj pri vývoji produktov, plánovaní rozpočtu a prieskume trhu. Každú z týchto činností uviedli štyria z desiatich respondentov.