Reklama

Na vianočné darčeky minieme tento rok REKORDNÚ SUMU: Neuveríte, o koľko sú štedrejší muži!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Rozsvietenie vianočného stromčeka na Hlavnom námestí
    Zdroj: tasr
    Reklama

    Do Štedrého dňa ostáva ešte mesiac. Medzi Slovákmi už vypuklo nákupné šialenstvo. Podľa prieskumu plánujeme tento rok dať na darčeky rekordnú sumu. Odborníčka na úvery ľuďom však odporúča zachovať chladnú hlavu, pre darčeky sa zbytočne nezadlžovať.

    Ako sa blíži Black Friday, nákupná aktivita na Slovensku sa výrazne zintenzívňuje. Podľa prieskumu Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro až 74 % Slovákov začína premýšľať o vianočných darčekoch už v novembri. Vianoce súčasne jednoznačne vedú ako hlavná príležitosť venovať niekomu darček – až 66 % mužov a 84 % žien na Slovensku plánuje obdarovať svojich blízkych práve počas vianočných sviatkov. Čoraz častejšie sa nakupovanie darčekov presúva na online trhoviská.

    Slováci míňajú na špeciálne príležitosti o 27 % viac ako Slovenky. Vianoce zostávajú pre Slovákov najväčšou darčekovou sezónou, no trendy v nakupovaní sa líšia podľa veku a pohlavia. Až 41 % mužov necháva nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo ženy radšej plánujú dopredu a preferujú osobnejšie darčeky.

    Slováci vo veku 50 – 60 rokov minú na darčeky o 15 % viac ako mladšie generácie, pričom uprednostňujú kvalitné a praktické dary. Naopak, mladí ľudia do 29 rokov častejšie využívajú zľavy na Black Friday – až 37 % z nich nakupuje v zľavách, v porovnaní s 22 % v skupine 50 – 60 rokov.

    Šetriť tento rok na svojich blízkych rozhodne nebudeme, plánujeme minúť ešte o stovku viac ako vlani. Podľa minuloročného prieskumu spoločnosti Heureka vlani plánovali Slováci na nákup darčekov minúť 292 eur. Z tohtoročného prieskumu spoločnosti Alza však vyplýva, že majú ľudia tento rok v pláne minúť na vianočné darčeky viac ako 400 eur.

    Anketa

    Koľko eur plánujete na vianočne darčeky minúť tento rok vy?

    • Nad 400 eur45%
    • 100 - 400 eur37%
    • Menej ako 100 eur17%

    Hlasovanie bolo ukončené

    Video Player is loading.
    Stream Type LIVE
    Advertisement
    Current Time 0:00
    Duration 0:00
    Remaining Time 0:00
    Loaded: 0%
      • Chapters
      • descriptions off, selected
      • subtitles off, selected
      Staromestské vianočné trhy na Hviezdoslavovom námestí
      Zdroj: tasr

      Najviac zákazníkov, presnejšie 30 %, zvolilo, že ich budú stáť nad 400 €. Naopak do 40 € má v pláne minúť 20 % respondentov, pričom najviac opýtaných kupuje tie najdrahšie darčeky pre deti, následne partnerovi alebo partnerke a napokon rodičom.
      Odborníčka na financie však upozorňuje, aby sme na sviatky bezhlavo nemíňali peniaze, ktoré nemáme.

      Požičiavať si peniaze na vianočné darčeky je špecifická disciplína. Niektorí ľudia sa jej, žiaľ, venujú pravidelne a najčastejšie sa týmto spôsobom ešte viac zadlžia práve tí, ktorí už nejaké úvery splácajú. „Je dobré pripomenúť, že brať si úver len pre krátkodobé potešenie z darčekov nie je rozumné. Požičiavať si na Vianoce a zvlášť od predraženej nebankovej spoločnosti, môže byť fatálnou chybou, ktorá človeka následne obmedzí pri iných, oveľa dôležitejších finančných plánoch,” upozorňuje Eva Šablová, riaditeľka pre úvery v spoločnosti FinGO.sk.

      KTORÝ DARČEK KUPUJÚ SLOVÁCI NAJČASTEJŠIE? Dozviete sa na ďalšej strane »»»

      Z dotazníka Alzy ďalej vyplynulo, že väčšina, respektíve 48 % Slovákov, nakupuje v priebehu novembra, 34 % v prvej polovici decembra a na posledný týždeň pred Vianocami sa spolieha iba 10 % respondentov. Stále najčastejšie kupujú zákazníci ako vianočný darček elektroniku.

      „Každým rokom vidíme stúpajúcu tendenciu aj pri ďalšom sortimente. Tento rok je na druhom mieste drogéria a kozmetika (tú si plánuje zaobstarať viac ako 14 % opýtaných), len tesne za nimi sú knihy (vyše 13 %) a oblečenie (viac ako 12 %). Ďalej volia zákazníci ako darček hračky, domáce potreby, zážitky, doplnky stravy, šperky alebo jedlo a alkohol či ďalšie druhy produktov, akými sú športové, chovateľské potreby alebo napríklad príslušenstvo k automobilom a motocyklom,“ hovorí PR manažérka spoločnosti Alza Eliška Čeřovská.

      Autor článku

      Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.