Ministerstvo sprístupnilo očkovanie ďalšej skupine ľudí: To, čo nasledovalo, NIKTO NEČAKAL!
27. 1. 2021, 14:17 (aktualizované: 15. 7. 2024, 22:49)

Zdroj: František Iván
Len včera sprístupnilo ministerstvo zdravotníctva očkovanie pre ďalšiu kategóriu ľudí a deň predtým umožnilo prihlasovanie sa na termín telefonicky. Netrvalo dlho a prišli prvé problémy. Nápor na linky vzrástol až na 500 hovorov v jednej sekunde.
Zdroj: Michal Svítok
Zdroj: Ján Krošlák
Zdroj: Jaroslav Novák
Galéria k článku
Od otvorenia možnosti očkovania pre ľudí starších ako 75 rokov je oň obrovský záujem. Väčšina nemocníc má už v tejto chvíli obsadené všetky termíny. Ministerstvo zdravotníctva v stredu informovalo, že došlo k preťaženiu jeho call centra. „Nápor na linky vzrástol až na 500 hovorov v jednej sekunde. Rezort preto navyšuje kapacity, do konca týždňa by call centrum malo zvládať denne 5000 hovorov," priblížila hovorkyňa ministerstva Zuzana Eliášová.

Zdroj: FB - Juraj Hipš
Ministerstvo zdravotníctva teší záujem o očkovanie, mrzí ho, ak majú záujemcovia problém nájsť voľný termín, preto prosí o trpezlivosť. Jednotlivé nemocnice postupne pridávajú ďalšie termíny, celkové kapacity však súvisia aj s rýchlosťou dodávok vakcín. Rezort odporúča počkať, o možnostiach voľných termínov a postupnom otváraní ďalších vakcinačných centier bude informovať.
Anketa
Dáte sa očkovať proti COVID-19?
Čítajte na ďalšej strane: Ako sa môžete zaregistrovať >>
Telefonická registrácia na čísle 0800 174 174 (zo zahraničia +421 270 074 174) má zjednodušiť prihlasovanie sa na termín. „Call centrum ministerstva zdravotníctva je predovšetkým určené pre tých, ktorí nemajú prístup k internetu a nevedia si informácie dohľadať na stránkach verejnej správy," pripomenula Eliášová.
S registráciou cez formulár na korona.gov.sk (https://www.old.korona.gov.sk/covid-19-vaccination-form.php) by mohli pomôcť príbuzní či lekár. Call centrum ministerstva zdravotníctva tiež nevie záujemcovi o očkovanie pomôcť, ak sú aktuálne všetky termíny v nemocnici, v ktorej má záujem sa očkovať, obsadené. Ani na infolinke nie je takáto registrácia na očkovanie možná, preto rezort prosí pre tento účel linku nezaťažovať. Rovnako tak call centrum rezortu zdravotníctva neslúži na zápis do zoznamu náhradníkov na očkovanie. V takom prípade je potrebné kontaktovať konkrétne očkovacie centrum.