MIMORIADNE Tisíce Slovákov sa nemohli nikam dovolať: Vieme, v čom je problém!
10. 5. 2019, 12:19 (aktualizované: 10. 7. 2024, 22:33)

Zdroj: Ilustračné foto
Telekomunikačný operátor Telekom na území Slovenska zaznamenal problémy so sieťou. Mnohí sa márne snažili dovolať svojim blízkym, známym či spolupracovníkom. Spoločnosť neskôr potvrdila celoslovenský výpadok.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook
Galéria k článku
Masívny výpadok zaznamenali najprv zákazníci Telekomu v Bratislave a v Banskej Bystrici. Ako sa ukázalo neskôr, výpadok bol celoplošný a ľudia na celom Slovensku sa neboli schopní dovolať blízkym ani kolegom. "Aktuálne evidujeme plošný výpadok na našej mobilnej sieti. Zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale nemusí sa týkať všetkých čísel. Niektorí môžu volať medzi sebou alebo byť dovolateľní z inej siete alebo volať do inej siete. Iní nie a sieť sa im javí ako preťažená. Zákazníkom sa za vzniknuté komplikácie ospravedlňujeme," potvrdil problém hovorca telekomunikačnej spoločnosti Michal Korec.
Podľa informácií, ktoré nám poskytol, situácia vznikla o 10:35 a spoločnosť intenzívne pracovala na jej odstránení. "S nahadzovaním prvých zákazníkov chceme začať v najbližšej polhodine," prisľúbil. Technický problém podľa jeho slov nastal na komponente, ktorý prepája hovory a registruje zákazníkov v sieti. Mobilné dáta vraj ale mali byť dostupné, čo znamenalo, že fungovali aplikácie, sťahovanie dát a hovory bolo možné uskutočniť aspoň cez aplikácie ako Whatsapp.
Situáciu sa Telekomu nepodarilo vyriešiť ani do tretej popoludní. Na svojej stránke na známej sociálne sieti ale spoločnosť zverejnila nové informácie. "AKTUALIZÁCIA K VÝPADKU: Po analýze problému začínajú cca od 14:00 nabiehať na naše mobilné siete prví zákazníci a obnovujú sa im hlasové i dátové služby. Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme vás ešte chceli poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej makáme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu. Ďakujeme," uverenil operátor v statuse.
Služby sa Telekomu podarilo pre väčšinu zákazníkov spojazdniť až pred siedmou večer aj keď nie úplne pre všetkých. Na sociálnej sieti o tom v statuse informoval výkonný riaditeľ pre Slovensko, Dušan Švalek: „Ešte raz sa vám ospravedlňujeme za dnešný výpadok a horúčkovito celý deň pracujeme na jeho odstránení. Rád by som vás informoval o aktuálnej situácii a verím, že mám dobré správy. Väčšina zákazníkov je už opäť pripojená na naše mobilné siete a tí, ktorí tam ešte nie sú, postupne nabiehajú. Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii. Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr. Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnút. Bohužiaľ, VoLTE sa nám ešte nepodarilo rozbehnúť. Znova by som vám chcel poďakovať za vašu trpezlivosť a pochopenie.“
Presne o deviatej Slovak Telekom hrdo ohlásil, že všetky služby by mali fungovať bez problémov s náznakom, že nespokojní zákazníci sa nejakej kompenzácie predsa len dočkajú. „Sme späť v normálnom režime našich mobilných sietí. Ak vám stále nejde 4G sieť, skúste, prosím, ešte raz reštartovať telefón. Ospravedlňujeme sa za všetky spôsobené nepríjemnosti, zmeškané hovory a nedoručené správy. Zo všetkých síl sme sa snažili vyriešiť situáciu čo najskôr. V najbližších dňoch budeme situáciu neustále monitorovať. Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak,“ ubezpečil zákazníkov Švalek.
Na sociálnych sieťach sa šírili snímky oznamov, ktoré mnohí nespokojní zákazníci našli v miestnych predajniach. "Vážení zákazníci, aktuálne evidujeme výpadok hlasových a internetových služieb. Na odstránení sa intenzívne pracuje. Ďakujeme za pochopenie," uvideli zamestnanci v ozname. Zákazníci operátora sa tak museli na istý čas zmieriť s tým, že sa nikam nedovolajú.
Zdroj: Facebook
Mnohí Slováci sa nemôžu dovolať svojim blízkym.
Výpadok potvrdila aj čitateľka Dáša z Košíc, ktorej na displeji mobilu namiesto signálu svietili len prázdne bodky. "Čo tí, ktorí si potrebujú súrne zavolať pomoc? Na tiesňovú by sa dalo dovolať? Aj bez signálu?" reagovala na nepríjemnosť s nedostupnou sieťou. Nikam sa nedovolal ani Košičan Miroslav, ktorému výpadok narušil pracovný proces. Nefungovali totiž firemné telefóny ani pevná linka. Problém s hlasovými službami potvrdili aj v Púchove, internet vraj ale stále fungoval.
Zdroj: Tip čitateľa
Signál nemá ani Košičanka Dáša.