Reklama

Leto sa blíži: Niektoré destinácie sú už vypredané! Kam pôjde najviac Slovákov a za koľko?

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Meteorológ SHMÚ Miroslav Šinger: Predpoveď počasia na 16. a 17. týždeň 2024
    Zdroj: SHMÚ
    Reklama

    Príchod jari a teplých slnečných lúčov v mnohých z nás vyvoláva myšlienky na letnú dovolenku. Leto už letmo klope na dvere a Slováci čím ďalšej tým viac prezerajú ponuky cestoviek a rozmýšľajú, kde toto leto zakotvia. Mnohí však už dovolenku kúpili v zime! Trendy na túto sezónu sú podľa cestovných kancelárií už zrejmé. Slováci si vraj plánujú dopriať, a to napriek zdražovaniu. Koľko sme ochotní minúť?

    Kedysi bolo pri kúpe dovoleniek výhodné čakať a kúpiť pobyt tesne pred odjazdom. Dnes je všetko naopak. Cestovné kancelárie každoročne pozorujú trend zvýšeného záujmu o kúpu letných pobytov v rámci First moment predaja. „Okrem výrazne nižších cien pri nákupe v predstihu, je dôležitá široká ponuka hotelov, typov ubytovania, ako aj flexibilné podmienky pri storne alebo zmene zájazdu,“ vymenoval obchodný riaditeľ CK Hydrotour Tomáš Lazarov.

    „Predaj zájazdov na letnú dovolenkovú sezónu sme spustili v mesiaci október a odvtedy pozorujeme konštantný exponenciálny nárast záujmu o rezervácie dovoleniek na letnú sezónu 2024,“ dodal Lazarov s tým, že tento rok očakávajú rekordné čísla, čo sa týka dovoleniek kúpených vopred. Tento trend potvrdzujú aj ostatní. „Predaj dovoleniek na leto 2024 odštartovala naša CK medzi prvými a bolo to už koncom augusta 2023 v tzv. ultra first minute. Platí, že čím skôr kúpite letnú dovolenku, tým viac výhod čerpáte, vrátane zliav, ktoré hotely poskytujú a ktoré sa postupne znižujú,“ uviedla Darina Baranová, marketingová špecialistka CK Satur.

    „Klienti si už v zimných a jarných mesiacoch vyberajú letnú dovolenku a neboja sa plánovať a rezervovať svoj pobyt aj viac ako pol roka dopredu. Vďaka kúpe dovolenky v predstihu vám neutečie miesto v obľúbenom hoteli, bez problémov si zarezervujete viac izieb napríklad pre väčšiu skupinu, alebo využijete možnosť rodinnej izby, čo býva s blížiacou sa sezónou často náročné,“ vysvetlila Jiřina Ekrt Jirušková hovorkyňa cestovnej agentúry Invia s tým, že first minute ponuky u nich na Slovensku využíva zhruba 30 % klientov, ďalších 30 % zákazníkov Invia nakupuje dovolenku, keď sa blíži sezóna a zvyšných cca 40 % ľudí nakupuje na poslednú chvíľu - teda last minute ponuky.

    Anketa

    Máte už vybranú letnú dovolenku?

    • Vybranú aj zaplatenú zálohu.49%
    • Vybranú áno, ešte si nechávam čas na definitívne rozhodnutie.8%
    • Mám vybrané dve - tri miesta, ešte rozmýšľam, ktoré to bude definitívne.12%
    • Mám iba hmlistú predstavu, kam by som išiel/išla.1%
    • Ešte netuším, kam pôjdem.11%
    • Určite budem iba na Slovensku.3%
    • Na dovolenku zatiaľ nemám peniaze.13%

    Hlasovanie bolo ukončené

    Záujem je taký enormný, že niektoré ponuky sa už míňajú. „Už teraz máme niektoré najviac žiadané hotely na konkrétne termíny vypredané a toto budeme s postupom času musieť konštatovať pri stále viac hoteloch a termínoch,“ povedal Lazarov.

    Napriek pomerne vysokej inflácii v mnohých krajinách cestovky avizujú, že sa im podarilo v porovnaní s minulým rokom udržať ceny zájazdov na porovnateľných úrovniach. „Ale smerom k letným mesiacom sa dá očakávať skokový nárast cien, keďže hotely znižujú zľavy za skorý nákup výrazne rýchlejšie ako tomu bolo v minulosti,“ upozornil Lazarov.

    TRIK, VĎAKA KTORÉMU UŠETRÍTE AŽ 20% Z CENY DOVOLENKY NÁJDETE NA ĎALŠEJ STRANE »»»

    Cestovky preto radia nespoliehať sa na ponuky last minute. „V last minute ponukách už klienti nájdu iba tie termíny a izby, ktoré ostali voľné a musia sa prispôsobiť,“ upozornila Baranová. Lazarov dodal, že nemusia byť ani tak cenovo výhodné, ako sme boli kedysi zvyknutí. „V rámci cenovej stratégie hotelov dochádza v posledných rokoch k zmene vnímania predaja Last minute a vďaka každoročne výrazne obmedzenejšej ponuke dochádza k podobnému efektu ako pri predaji leteniek, keď sa posledné letenky predávajú za najvyššie ceny,“ vysvetlil.

    Ušetriť sa však dá napríklad zmenou termínu. Čoraz viac sú medzi Slovákmi obľúbené dovolenky mimo sezónu. „Výrazne rýchlejším tempom ako tomu bolo v minulosti sa vypredávajú júnové a septembrové pobyty, keďže počasie je v tomto období ideálne, hotely sú menej obsadené rodinami s deťmi a ceny sú o niečo nižšie,“ potvrdil Lazarov.

    Najčastejším obdobím pre cestovanie Slovákov je jún a prvá polovica letných prázdnin. Avšak, stále viac zákazníkov si všímajú výhody cestovania mimo hlavnej sezóny. V mesiacoch máj, september a október, keď je ešte príjemné letné počasie, sa môžu cestovatelia tešiť na značné zľavy. Tieto mimosezónne zľavy sa môžu pohybovať až na 20 % z celkovej ceny dovolenky, čo predstavuje značnú úsporu pre cestovateľov,“ doplnila Jiřina Ekrt Jirušková.

    Prečítajte si tiež:

    Autor článku

    Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.