Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Koniec otravným telefonátom: Takto odhalíte, kto sa skrýva za neznámym číslom!

Telefonáty z neznámych čísiel vedia poriadne strpčiť život. Ilustračné foto

Zdroj: Emil Vaško

Reklama

Vyvolávajú vám dookola neznáme čísla? Teraz nemusíte volať späť, aby ste zistili, kto sa za nimi skrýva. Otravných šmejdov či poisťovacích agentov si môžete jednoducho preklepnúť.

Kúpte si nové hrnce, uzavrite životnú poistku alebo nechajte nás postarať sa o vaše financie. Tisícom ľudí podobné telefonáty poriadne strpčujú život. Práve pre nich je určené webové fórum vyhladavaniecisla.sk, kde môžu zistiť, s akým číslom majú do činenia.

„Ide o webové fórum, na ktorom môžu užívatelia zdieľať skúsenosti s telefónnymi číslami, a to tak obťažujúcimi, ako aj užitočnými," vysvetľuje admin webu Matěj Šerák.

Anketa

Otravujú vás neznáme čísla?

Nič ma nedokáže viac vytočiť 59% Otravujú, ale nevšímam si ich 38% Nemám takú skúsenosť 3%Celkový počet hlasujúcich: 29

Po vstupe na stránku stačí, ak zadáte číslo volajúceho, a ak s ním už niekto pred vami mal skúsenosť, zobrazí sa vám recenzia a hodnotenie, či ide o nebezpečného, obťažujúceho alebo naopak užitočného volajúceho. Komentár a hodnotenie ku konkrétnemu číslu môžete pridať aj vy.

„Užívatelia môžu zistiť skúsenosti ostatných ľudí s telefónnym číslom, záujem o telefónne číslo za posledný mesiac a u pevných liniek aj lokalizáciu. Môže sa stať, že hodnotenie k telefónnemu číslu ešte nikto nepridal. Ak má ale telefónne číslo napr. tisíc zhliadnutí, samo o sebe to naznačuje, že asi pôjde o obťažujúci hovor," vysvetľuje Šerák.

Novinkou od tvorcov fóra je mobilná aplikácia Call Insider pre telefóny so systémom Android. Táto aplikácia umožňuje užívateľom telemarketingové čísla automaticky blokovať.

Keďže komentáre pridávajú užívatelia anonymne, ich hodnovernosť nie je možné zaručiť na sto percent. „Samozrejme, stretávame sa aj so žiadosťami o odstránenie komentárovz dôvodu, že ide o konkurenčný boj a recenzie sú vymyslené," dodáva Šerák.

Dôležité ale je, že každý užívateľ má možnosť akýkoľvek komentár okamžite deaktivovať dovtedy, kým sa ním budú zaoberať moderátori. Stačí kliknúť na ikonu koša v pravom dolnom rohu, vyplniť krátky formulár a potvrdiť e-mailovú adresu, kam užívateľovi príde odpoveď od moderátora.

Služba vznikla ešte v roku 2011. Okrem Slovenska a Česka funguje vo viac než 20 jazykoch a 30 krajinách po celom svete.

Čítajte viac

Výber z magazínu Zdravie

Vyberáme pre vás niečo PLUS