Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Každý týždeň si objednáme dve zásielky. Slováci sú králi online nákupov: Čo všetko kupujeme?

Zdieľať

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Prieskum: Slováci sú najrozcestovanejší z okolitých krajín! Na koľko dovoleniek sa chystáme?
    Zdroj: mh
    Reklama

    Jednoduché, rýchle, pohodlné. Výhody eshopov lákajú nielen mladých, ale vo veľkom sa pridávajú aj tí skôr narodení. Záľuba Slovákov nakupovať online zostáva naďalej vysoká. Nové dáta ukazujú, že deväť z desiatich spotrebiteľov nakupuje online, v priemere päťkrát až šesťkrát mesačne, čo prevyšuje európsky priemer.

    Dominantnou platobnou metódou pri týchto nákupoch zostáva platobná karta – platia ňou viac ako dve tretiny zákazníkov. Súčasne však ubúda tých, ktorí manuálne zadávajú číslo karty do platobnej brány, a rastie záujem o digitálne peňaženky. Popularitu zároveň získavajú nákupy prostredníctvom mobilných aplikácií obchodníkov, ktoré využíva 44 percent ľudí. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard.

    V medziročnom porovnaní najviac vzrástol počet zákazníkov, ktorí nakupujú online aspoň raz týždenne, a to z 12 na 31 percent. Dva až trikrát mesačne pritom nakupuje 27 percent Slovákov. „Slováci patria v online nakupovaní medzi európskych premiantov. Najviac nakupujú oblečenie, elektroniku a vybavenie do domácnosti. Zákazníci oceňujú predovšetkým pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť, ktoré im online nákupy prinášajú,“ hovorí Jana Lvová, generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

    Rastúcej popularite nákupov v online svete prispievajú aj stále dostupnejšie možnosti nakúpiť dnes a splácať neskôr. Slováci nakupujú na splátky stále za viac, a to aj tento rok.

    Priemerná hodnota nákupov spotrebného tovaru z roka na rok rastie. Slováci dali vlani priemerne za jeden nákup na splátky v kamennom alebo internetovom obchode 674 eur. Päť rokov predtým to bolo o 56 eur menej. Ani počas tohto roku, poznačenom konsolidáciou verejných financií, zatiaľ nebadať pokles. Vo všeobecnosti o dosť častejšie nakupujú muži, v roku 2024 pripadalo na nich až 58 percent nákupov, na ženy zvyšných 42 percent.

    Ako ďalej vyplýva z údajov spoločnosti Home Credit, najväčší podiel z celoslovenského počtu nákupov na splátky bol vlani v Nitrianskom kraji, naopak, najmenej v Bratislavskom kraji.

    „Zaujímavé je, že aj keď sa očakával čiastočný pokles v tomto roku, trend mierneho rastu pretrváva, čo potvrdzujú aj údaje z prvých mesiacov roka 2025 – január zaznamenal priemer 688 eur, február 683 eur a marec 642 eur. Práve v mesiacoch február a marec však spravidla býva vždy menej nákupov, v januári Slováci ešte často využívajú novoročné výpredaje,“ približuje Marek Tomčík, obchodný riaditeľ Home Creditu.

    Článok pokračuje na ďalšej strane: Hrozí zánik kamenných obchodov a čo kupujeme na splátky najčastejšie? »»»

    Vyberáme pre vás niečo PLUS

    Autor článku

    Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.