Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Inšpektori varujú pred nebezpečným výrobkom: Našli na ňom 22 nedostatkov! Pozrite, o čo ide

Zdieľať

Reklama

Na trhu sa predával nebezpečný výrobok. Inšpektori na ňom objavili viac ako 20 chýb.

Slovenská obchodná inšpekcia zistila, že na trhu SR bol v ponuke pre spotrebiteľa výrobok, ktorý predstavuje riziko ohrozenia zdravia, a je preto výrobkom nebezpečným. Ide o výrobok: Elektrické vozidlo kategórie L1e-B zn. Hecht COCIS, typ CP-1. Výrobca vozidla: HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED, HONG KONG, CHINA.

Elektrické vozidlo môže byť veľmi nebezpečné. "Riziko poranenia hlavy, trupu, krčnej chrbtice, hrozba pomliaždenia končatín. Potenciálne nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom," vymenovala SOI.

Príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky:

  1. Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
  2. Brzdové obloženie na vozidle neodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla.
  3. Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd - Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď  hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
  4. Indikovaná rýchlosť na rýchlomere je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
  5. Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo "1", maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
  6. Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
  7. Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
  8. Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
  9. Vozidlo môže ísť na vlastný pohon neosvetlené.
  10. Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.";i:10;s:78:"Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácii výrobcu.";i:11;s:236:"Limity širokopásmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.";i:12;s:252:"Vozidlo nie je dostatočne odolné proti elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.";i:13;s:202:"Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.";i:14;s:251:"Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.";i:15;s:58:"Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.";i:16;s:239:"Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn. vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).";i:17;s:158:"Vozidlo je schopné sa nečakane rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.";i:18;s:118:"Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).";i:19;s:317:"Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, pri ktorom nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadované IPXXD (1mm drát). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.";i:20;s:169:"Systém na prichytenie stojanu nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.";i:21;s:91:"V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojana. 

SOI uložila kontrolovanej osobe povinné opatrenia, ktorými zabránila ďalšiemu sprístupňovaniu nebezpečného výrobku na trhu a zabezpečila jeho stiahnutie z trhu, ako aj informovanie spotrebiteľov o tomto nebezpečnom výrobku. "Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa," uviedli inšpektori.

SOI odporúča spotrebiteľom, ak si toto vozidlo zakúpili, aby ho vo vlastnom záujme prestali používať.

Prečítajte si tiež:

Vyberáme pre vás niečo PLUS

Autor článku

Zaujíma ju aktuálne dianie, novinky, ale aj zlepšováky. Vyhľadáva témy z oblasti financií, školstva, zdravotníctva, gastra či cestovania.