Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Cenovka je rovnaká, zaplatíte aj tak viac. Prečo? TOTO je dôvod. Všímať si musíte inú vec. Akú?

Reklama

Aj keď platíte za svoj obľúbený výrobok stále rovnakú cenu, platíte viac. Ako je to možné? Jednoducho!

„Znižuje sa napríklad jeho hmotnosť. Kým niektorí výrobcovia o tom spotrebiteľov vôbec neinformujú, iní v rámci svojej komunikácie (zaujímavo) vysvetľujú svoje kroky,“ hovorí Pavel Škriniar, finančný analytik Swiss Life Select.

Cena kakaa sa za posledné dva roky zdvojnásobila. Logicky sa tento cenový nárast základnej suroviny pre čokoládové výrobky musí prejaviť aj na ich cene. Preto majú viaceré známe značky čokolád dnes také ceny, nad ktorými iba nechápavo krútime hlavou.

„Udržanie cenovej dostupnosti výrobku sa dá dosiahnuť dvomi spôsobmi. Prvým je zníženie gramáže a druhým je zmena receptúry,“ vysvetľuje Pavel Škriniar.

Zníženie gramáže jedného balenia znamená, že výrobok má ten istý výrobný proces a zloženie, len je ho menej. Marketingový mágovia by to označili za pozitívny krok pre spotrebiteľa, pretože po novom dá do seba menej kalórii, resp. balenie ako také je pre neho praktickejšie.

Anketa

Všimli ste si, že niektoré výrobky sú menšie?

Hlasovanie bolo ukončené

Zmena receptúry je spojená s hľadaním lacnejších alternatív, teda ide o zásah do pôvodnej kvality výrobku. Aj tu vie zapracovať marketing výrobcu, ktorý bude zákazníkom tvrdiť, že zmenená receptúra je zdravšia, chutnejšia alebo idúca s modernými trendmi.

„Skryté zdražovanie má množstvo podôb: viac prázdneho priestore v obale, zmene mernej jednotky z gramov na mililitre, zmena tvaru obalu na typ so zvýšeným dnom, nové obaly informujúce o (fiktívnej) bonusovej hmotnosti, zosekanie počtu sprievodných služieb, skrátenie času trvania služby,... Zmeny sú síce viditeľné, no bežný spotrebiteľ si ich nemusí všimnúť ani uvedomovať. Môže ísť napríklad o doplnok k predošlému sortimentu v podobe novej a netradičnej veľkosti balenia, príchute či farebného vyhotovenia,“ upozorňuje analytik.

Určite nikoho nepoteší správa, že jedinou ochranou pred zvýšenými výdavkami na život je priebežné zvyšovanie príjmu. Pri zdražovaní spôsobenom vývojom na svetovom trhu nepomôžu sťažnosti ani ponosy. Pri marketingových taktikách výrobcov ich treba prekuknúť a pozerať sa na jednotkovú cenu výrobkov. Nejde predsa o to kupovať obal ale jeho obsah.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Detox mnohí z nás považujú za zdravý. Ale nie je to tak...

    Vyberáme pre vás niečo PLUS