Bukovský vystríha pred konkrétnou kombináciou potravín, vďaka ktorej sa na nás lepia tuky. Upozorňuje, že ide o chybu, ktorú robí väčšina Slovákov. Na čo si máme dať pozor?

Známy expert na výživu tvrdí, že po jedle, ktoré obsahuje veľa bielkovín, by sme určite nemali konzumovať nič sladké. Pozor si musíte dať aj na prílohy, ktoré sa v tele správajú ako cukor. „Nie je správne, keď napríklad po jedle vypijete niečo sladké alebo máte k bielkovinám zlú prílohu ako je biela ryža, knedle, pečivo z bielej múky či cestoviny z bielej múky. Tie sa totiž v tele správajú ako čistý cukor,“ tvrdí odborník vo videorozhovore so Simonou Fialovou.

Na prvý pohľad neškodný tradičný obed Slovákov tak môže v tele spustiť poriadne nabaľovanie tukov. „Keď sa s bielkovinami zmieša čistý cukor alebo niečo, čo sa správa ako čistý cukor, tak sa vo vašom tele spomalí spaľovanie tuku,“ vysvetľuje Bukovský.

Podľa neho priberieme už vtedy, keď 15 percent nášho obeda tvoria bielkoviny a zvyšok je príloha, ktorá sa v tele správa ako cukor. „Z jedného jedla takto priberieme síce len 7,2 gramu. Ale ak to urobíte raz za deň a pokračujete, tak za rok to bude až 4,5 kilogramu tuku,“ varuje výživový expert.

Ako si pomôžeme? Vhodné je nahradiť bielu ryžu napríklad ryžou naturálnou. Tiež by sme sa mali po jedle vyhýbať sladeným nápojom, nahraďte ich radšej čistou vodou alebo nesladenými bylinkovými čajmi. „Takýmito jednoduchými opatreniami môžete podporiť metabolizmus a uchrániť sa pred zbytočným tukom,“ uzavrel Bukovský.

Ďalšie tipy k správnej životospráve: