Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Expert na marketing zvozil Matovičovu LOTÉRIU pod čiernu zem: Dôvod, prečo to nebude fungovať!

Reklama

Zaočkovaní sa môžu od nedele registrovať do lotérie, v ktorej štát rozdá 110-tisíc cien za vyše 20 miliónov eur. To, čo je podľa ministra financií Igora Matoviča osvedčený marketingový nástroj, podľa experta na reklamné kampane účasť na očkovaní príliš nezvýši.

Lotéria má prilákať viac ľudí na očkovanie. Doteraz je kompletne zaočkovaných necelých 40 percent populácie. Na dosiahnutie kolektívnej imunity je potrebných 70 až 80 percent. Podľa experta na reklamné kampane však tento typ podpory účasť na očkovaní príliš nezvýši. „Nemá to efekt, o ktorom realizátori dúfajú, že zmení nastavenie populácie. To nie je o tom, že chýbajú mi peniaze a preto nie som zaočkovaný. To je emocionálne odmietanie toho, že sa nechcem zaočkovať,” zhodnotil vo vysielaní TA3 Pavol Minár, expert na marketing a komunikáciu.

Ministerstvo navyše podľa odborníka nastavilo pravidlá - najmä pokiaľ ide o získanie prémie - príliš komplikovane. „Zaregistrovať sa, potom čakať, či mi zavolajú a vedieť, čo mám povedať - to naznačuje, že nech sa teda ľudia prihlásia, ale aj tak nebudú na telefóne. To je ako keby som vás pozval k sebe domov a povedal vám, že nebudete jesť,” dodal Minár.

Matovič tvrdí, že kombinácia žrebovania a následného odpovedania na otázku, je v marketingu bežná a má zvýšiť atraktivitu súťaže. „Využívame osvedčený marketingový nástroj, ktorý má zvýšiť sledovanosť, povedomie a atraktivitu tejto relácie. Každý je slobodný rozhodnúť sa, či pôjde v nedeľu večer na pivo, alebo bude sedieť pri televízii a pokúsi sa vyhrať hlavnú cenu," vyhlásil Matovič, podľa ktorého má ísť len o doplnkovú podporu očkovania, nie hlavnú.

Marketér odporúča namiesto nákladnej očkovacej lotérie zmenu kampane a komunikácie. „Mohol by zafungovať iný typ emócie, vyskúšať tzv. nadindividuálnu emóciu namiesto individuálnej. Že toto nie je o tom, či ty osobne veríš očkovaniu, ale skôr je to o tom, že očkovanie môže pomôcť tvojim blízkym, celej krajine atď.” radí marketingový expert.

Čítajte ďalej: Kedy budú žrebovať a aké sú výhry >>

Na výhry štát vyčlenil až 20 miliónov eur. Žrebovať sa bude vo vysielaní na Jednotke RTVS. Prvé zlosovanie bude 15. augusta, posledné  31. októbra, dokedy sa dá prihlásiť. Hrá sa o štyri sumy - 100 eur, 1 000 eur, 10 000 eur a 100 000 eur. Stotisícová prémia sa bude žrebovať v nedeľu, každý týždeň sa ich rozdá päť. Na získanie prémiovej výhry bude musieť výherca sledovať reláciu a po zavolaní zo štúdia do 20 sekúnd zodpovedať heslo. Ak sa mu to nepodarí, prémia sa presúva ďalej, maximálne do výšky 500 000 eur, ktoré tak teoreticky môže získať jeden výherca.

Heslo bude viditeľné vo vysielaní v čase, keď budú výhercovi volať. Volať budú len tomu, koho vylosujú v automatickom žrebovaní o 1 000 eur. Ak nezdvihne alebo nepovie správne heslo, zostane mu „len" tisíceurová výhra. 

Každý pracovný deň o 18.50 h zverejní RTVS na Jednotke mená vyžrebovaných základných výhier 20-krát po 1 000 eur a štandardných výhier päťkrát po 10 000 eur. Žrebovanie výhercov automatickej výhry päťkrát po 1 000 eur, ktorí budú mať šancu vyhrať aj prémiovú výhru 100 000 eur, odvysiela televízia naživo každú nedeľu večer v hlavnom vysielacom čase. 

Prečítajte si tiež:

Vyberáme pre vás niečo PLUS