Čoraz viac mužov necháva výber TOHTO na svoje polovičky: Platí to aj u vás?
28. 5. 2025, 5:45 (aktualizované: 28. 5. 2025, 7:20)

Zdroj: shutterstock
Nakupovanie nábytku prešlo za posledné roky zásadnými zmenami. Zatiaľ čo ešte pred pätnástimi rokmi nakupovali nábytok na splátky ženy a muži približne v pomere 50 na 50, v súčasnosti je to už inak. O tom, ako budú vyzerať naše domácnosti, rozhodujú dnes ženy.
Zdroj: archiv
Zdroj: archiv
Zdroj: SHUTTERSTOCK, ARCHÍV FIRIEM A D. P.
Galéria k článku
Za vlaňajšok, ako aj počas tohto roku už jasne dominujú ženy, ktoré realizujú v súčasnosti až dve tretiny z počtu nákupov. Na mužov tak už ostáva len tretina, vyplýva to z údajov spoločnosti Home Credit.
Podľa odborníčky na interiérový dizajn nie je toto zistenie šokujúce, no je určite pozitívne. „Myslím, že v tomto smere majú väčšie slovo ženy, niežeby muži nemali vkus – ale ženy častejšie preberajú zodpovednosť za celkový pocit z domova a často majú aj konkrétnu predstavu a štýl, v ktorom chcú celý dizajn ladiť,” podotkla interiérová dizajnérka Silvia Urban Bohušová.
Zistenie je podľa našej ankety pravdivé aj medzi čitateľmi denníka Plus JEDEN DEŇ. „U nás pripadá nákup aj skladanie 100 % na žene, čiže mne,” prezradila nám v ankete Iveta. Našli sa však aj takí, ktorí rozhodujú spoločnými silami. „My s priateľom vyberáme všetko spolu,” uviedla Monika. Pani Anna sa spoľahla na potomka: „Nám nábytok do nového bytu vyberal syn, aj poskladal, my sme len zaplatili.”
Anketa
Ako je to u vás doma?
Za uplynulé roky sa zásadne zvýšila aj priemerná výška jedného nákupu nábytku na splátky. Kým v roku 2011 to bolo 618 eur, tento rok je to už 1 385 eur. To je nárast o 124 percent.
Najčastejšie pritom kupujú sedacie súpravy, postele a tiež skrine a priemerný vek kupujúcich je 42 rokov. „Kým v roku 2011 bol pomer nakupujúcich mužov a žien v pomere 49 vs. 51 percent, vlani už na zákazníčky pripadalo viac ako 63 percent nákupov a tento rok je to už dokonca skoro 68 percent, pričom na zákazníkov mužského pohlavia ostalo len 32 percent,“ priblížil Marek Tomčík, obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit.
Podobná situácia je aj v susednej Českej republike, kde v roku 2025 na ženy pripadá už 70 percent nákupov nábytku na splátky a na mužov len zostávajúcich 30 percent.
Ako sa menila priemerná výška jedného nákupu nábytku na splátky? Čítajte na ďalšej strane »»»
Strana
1/2