Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Chcete dostávať penziu na iný účet? Pozor, aby ste neprišli o peniaze!

Keď meníte účet, najskôr počkajte na odpoveď Sociálnej pisťovne, až potom zrušte ten pôvodný.

Zdroj: Matej Kalina

Reklama

Sociálna poisťovňa v týchto dňoch zaznamenala zvýšený počet žiadostí a otázok dôchodcov týkajúcich sa zmeny poukazovania dôchodku z jedného účtu v banke na iný účet. Ako treba postupovať, aby ste si nespôsobili zbytočné komplikácie?

Mnohí naši dôchodcovia nevedia, čo majú v tomto prípade robiť, alebo si pôvodný účet zrušia ihneď po podaní žiadosti v pobočke Sociálnej poisťovne, čo sa im môže vypomstiť. V danom mesiaci totiž môžu prísť o svoj dôchodok, dostanú ho oneskorene. Ako teda postupovať?

Poisťovňa pripomína, že o zmenu účtu, na ktorý chcete dostávať dôchodok, môžete požiadať písomne, prostredníctvom tlačiva Poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke. Toto tlačivo vám poskytnú v Informačno-poradenskom centre Sociálnej poisťovne (Ul. 29. augusta 8, 813 63 Bratislava), ale takisto vo všetkých pobočkách poisťovne a tiež vo všetkých bankách, s ktorými Sociálna poisťovňa uzatvorila zmluvu. Môžete to však urobiť aj z pohodlia domova. Tlačivo si jednoducho stiahnete z webovej stránke poisťovne www.socpoist.sk v časti Dôchodkové poistenie – Formuláre. Vyplnenú, podpísanú a bankou potvrdenú žiadosť však musíte doručiť ústrediu Sociálnej poisťovne v origináli. No ani potom svoj pôvodný účet ešte nerušte.

„Odporúčame, aby si dôchodcovia pôvodný bankový účet zrušili až vtedy, keď im Sociálna poisťovňa zašle písomné oznámenie o vykonaní zmeny výplaty dôchodku na nový účet. Poisťovňa im totiž dôchodok na nový bankový účet začne vyplácať najneskôr od tretieho mesiaca po doručení takejto žiadosti. V opačnom prípade by mohlo dôjsť k prerušeniu výplaty dôchodku a jej oneskoreniu,“ radí Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.

Vyberáme pre vás niečo PLUS