Súčasné opatrenia týkajúce sa pandémie Covid-19 menia aj naše stravovacie návyky. Jedlo si objednávame alebo si po neho chodíme do reštaurácii osobne. V oboch prípadoch trávime značné množstvo času čakaním, buď len na jeho prípravu alebo aj donášku.

Väčšina mladých ľudí nechce čakať na prípravu jedla vo všeobecnosti. Až 71 % Slovákov medzi 18 až 35 rokov vadí, čiastočne alebo veľmi, čakanie na čašníka v reštaurácii alebo v bare. V prípade samoobslužnej reštaurácie ide takmer o dve tretiny mladých, 62 %. Pritom, aktuálne fungujú v móde samoobslužných výdajní takmer všetky reštaurácie.

Slovenský startup pomáha reštauráciám aj zákazníkom

Práve problém s čakaním na vyhotovenie objednávky rieši slovenský startup Eatster. Cez jeho aplikáciu si je možné objednať jedlo vopred a následne si ho hotové už vyzdvihnúť. Platí to aj pre osobný odber a aj pre tzv. drive in, teda vyzdvihnutie jedla autom. Eatster pripravuje vo viacerých obchodných centrách aj fyzické kiosky, ktoré zoskupujú viacero reštaurácii. Zákazník si vie objednať s rozličných prevádzok a jedlo zaplatiť a vyzdvihnúť na jednom mieste.

Zákazníci sa tak vyhnú čakaniu pri „okienku“ reštaurácie, ktoré pri väčšom množstve ľudí môže byť aj rizikové z pohľadu šírenia nákazy Covid-19.

Aplikácia Eatster ponúka v súčasnosti na výber takmer 100 reštaurácii a má 3000 aktívnych používateľov. „Každým dňom nám počet reštaurácii a používateľov výrazne rastie, keďže súčasné opatrenia ešte nejakú dobu budú v platnosti. Zákazníkom šetríme čas a reštaurácie majú jednoduchšiu organizáciu práce a výdaja jedla, čo, samozrejme, platí aj po skončení súčasnej pandémie,“ hovorí Vladimír Eliáš, zakladateľ startupu Eatster.

Anketa
Je podľa vás táto aplikácia užitočná?
  • 76%
  • 15%
  • 9%

 

Keďže podľa štatistík priemerný obyvateľ Slovenska vyhodí ročne až 160 kilogramov potravín, aplikácia bojuje aj proti tomuto ekologickému problému. Reštaurácie cez Easter môžu ponúknuť nepredané jedlo za zníženú cenu a zabrániť tak zbytočnému plytvaniu s ním.

Oceňujú to aj samotní mladí Slováci, podľa prieskumu viac ako 90 % by bolo ochotných kúpiť nepredané a nezávadné jedlo tesne pred časom spotreby, ak by zaplatili menej.

Prečítajte si tiež: