S príchodom Veľkej noci museli železnice posilniť spoje. Ak sa chcete dostať z Bratislavy na východ a ešte stále ste si nekúpili lístok, s veľkou pravdepodobnosťou máte smolu, keďže väčšina miesteniek je už vypredaná. Posledné dni však ukázali, že naše koľaje majú vážny problém s bezpečnosťou.

Po nedávnom vykoľajení českého osobného vlaku SuperCity Pendolino smerujúceho z Prahy do Košíc prišiel vedeniu našich železníc list od Českých dráh. Vlak mal pravdepodobne problém pri výhybke, vykoľajil sa, v dôsledku čoho bola doprava na Kysuce a do Česka na niekoľko hodín pozastavená. V liste České dráhy žiadajú okamžitú nápravu, v opačnom prípade budú od nás žiadať finančnú kompenzáciu za časté opravy ich súprav, ktoré sa kazia na našich tratiach.

FOTO: ODBORNÍK ZHODNOTIL NAŠE KOĽAJE, VÝSLEDOK V GALÉRII

Problémom sú financie. Priznal to aj štátny podnik Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „ŽSR si uvedomujú súčasný stav železničnej infraštruktúry. Vo verejnosti je známe, že ŽSR je podfinancovaná zo strany štátu. Konkrétne len na rok 2023 na hlavnú činnosť na odloženú údržbu potrebujeme zabezpečiť finančné zdroje v objeme cca 33 miliónov eur. Tieto peniaze nie sú určené na „modernizáciu“, ale na odstránenie nežiaduceho stavu, ktorý nám každoročne vzniká z nedostatočného dofinancovania a v súčasnosti vytvára dlh na odloženej údržbe na infraštruktúre v stovkách miliónov eur,“ povedala pre denník Plus JEDEN DEŇ hovorkyňa ŽSR Ria Achbergerová, ktorá zároveň vysvetlila, že prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti zavádzajú s cieľom zaistiť bezpečnosť železničnej prevádzky.

Čiže na úsekoch, kde sú koľaje v žalostnom stave, je rýchlosť vlaku obmedzená napríklad na 30 km/h, vďaka čomu sa cestujúci nevyhnú meškaniam.

Aké sú najčastejšie chyby na našich koľajniciach, ktoré súvisia s meškaním vlakov? >>>