9 vecí, ktoré sme prestali kupovať v pandémii: Číslo 4 ste určite vyradili aj vy!
15. 5. 2021, 18:00 (aktualizované: 16. 7. 2024, 1:23)

Zdroj: shutterstock
Pandémia výrazne zmenila spôsob našich nákupov aj obsah košíkov. Zatiaľ čo stúpol záujem o dezinfekciu či toaletný papier, niektoré produkty sme, naopak, úplne vyradili z našich nákupných zoznamov. Pozrite, čo sme v poslednom roku prestali kupovať!

Prechod na prácu z domu, nosenie rúšok aj zatvorené fitká ovplyvnili naše nákupy. Medzi 10 najpredávanejších produktov patrili podľa štatistík Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) v potravinárskych predajniach najmä nebalené pečivo, mäso (hlavne bravčové a kuracie), ovocie (najmä banány a citrusové ovocie) a zelenina (najmä zemiaky, paradajky a dyne), mlieko, maslo, cukor, vajcia, minerálne a stolové vody, tabakové výrobky, ako aj pivo a destiláty.
Čo sme však v pandemickom roku 2020 nakupovať prestali?
Zdroj: MICHAL SMRCOK
1. Dekoratívna kozmetika
Asi najvýraznejšiu zmenu v nákupe výrobkov zaznamenali počas pandémie drogérie. Výrazne narástol predaj toaletného papiera, dezinfekcií rôzneho druhu, mydiel a krémov na ruky, no vďaka prechodu na home office sa výrazne menej nakupovala napríklad dekoratívna kozmetika.
Zdroj: iStockphoto
2. Voňavky a dezodoranty
Keďže sme prestali chodiť nie len do práce, ale aj celkovo medzi ľudí, oveľa menej často sme kupovali aj vône či dezodoranty.
Zdroj: Shutterstock
3. Dezerty a bonboniéry
Pravdepodobne z dôvodu výrazného obmedzenia návštev a osláv došlo aj k značnému poklesu predaja dezertov a bonboniér.
Zdroj: archiv
4. Žuvačky
Obchodníci v roku 2020 zaznamenali obrovský pokles predaja žuvačiek, kde predpokladaným dôvodom bolo nosenie rúšok a respirátorov.
Zdroj: SITA
5. Plastové tašky
Potešiteľným zaznamenaným javom bol pokles predaja plastových tašiek, ktorý možno pripísať uvedomelejšiemu zákazníckemu správaniu a väčšiemu využívaniu viacnásobne použiteľných ekologických tašiek.
Zdroj: iStockphoto
6. Energy drinky
Zrejme v dôsledku dlhotrvajúcich lockdownov a nižšej frekvencie športového a spoločenského vyžitia sme oveľa menej v minulom roku nakupovali aj energy drinky.
Zdroj: Profimedia.sk
7. Cereálne tyčinky
Výrazne klesol aj predaj rôznych druhov cereálnych tyčiniek.
Zdroj: Shutterstock
8. Voľnočasové snacky
Za poklesom predaja rôznych voľnočaových pochutín môže asi najmä zákaz návštev, rodinných osláv či kamarátskych stretávok.
Zdroj: Shutterstock
9. Výrobky na odličovanie
Keďže klesol predaj dekoratívnej kozmetiky, oveľa menej sa nakupovali aj kategórie na to naviazané, napr. výrobky na odličovanie.