Paniku spustil oznam s hlavičkou správcu bytovky SBD II: „Na plynovom zariadení vášho bytového domu na Drábovej 2, 4, 6, 8 bol zaznamenaný únik plynu väčšieho rozsahu zistený pri revízii. Z bezpečnostných dôvodov bude odstavený dňa 21. 1. 2020.“ Na oznam upozornila na sociálnej sieti Dagmar, jedna z obyvateliek bytovky, „Vyvesili to 16. 1. a čo do 21. 1.? Máme tŕpnuť, či to dopadne dobre?“ napísala. Podobné upozornenie si našli aj obyvatelia niektorých vchodov na Hemerkovej ulici, tí vraj dokonca aj cítili unikajúci plyn.

 

Vypnú stúpačku!

Keď sa Dagmar začala zaujímať, o aký únik ide a prečo to chcú riešiť tak neskoro, údajne dostala zarážajúcu odpoveď. „Volala som ráno na SBD II. O 7.00 mi nejaký zaspatý pán povedal, že nevie o ničom, nech zavolám v pondelok“. Ani u plynárov nepochodila: „Povedali mi, že keď budem cítiť plyn, nech zavolám a vypnú stúpačku,“ dodala.

Pracovník ukazuje, ktoré ventily budú meniť.
Pracovník ukazuje, ktoré ventily budú meniť.
Zdroj: Daniela Pirschelová

 

Zlyhala komunikácia

Hovorili sme s domovými dôverníčkami z Drábovej 2 a 8, boli prekvapené, že vznikla panika. "Pán, ktorý vešal oznam, nás informoval, že sa chystajú meniť plynové uzávery na ležatých rozvodoch, keďže sú už staré a je problém ich v prípade potreby zatvoriť," povedala Magdaléna Kovaľová, zástupkyňa vlastníkov bytov z Drábovej 2. Podobne reagovala aj Natália Hajzerová, zástupkyňa vlastníkov bytov z Drábovej 8. 

Viac foto TU

Problém nikto nehlásil

Skúsili sme teda zavolať na číslo havarijnej služby uvedené na stránke SBD II. Službukonajúci pracovník povedal, že nikto z Drábovej nehlásil problém s plynom. "Keby sme dostali také hlásenie, okamžite vyrážame na miesto a s detektorom preverujeme únik plynu. Ak by sa potvrdil, odstavíme jeho prívod," povedal.

Nový oznam.
Nový oznam.
Zdroj: Daniela Pirschelová

 Oznámenia vymenili

Zhruba po piatich minútach od telefonátu sa nám ozval pracovník firmy, ktorá v bytovom dome robí revízie a opravy plynových zariadení. Keď sme mu popísali problém, sypal si popol na hlavu, že k chybe došlo vo formulácii oznamu. "Okamžite píšem nové znenie a idem to vymeniť," povedal odborník. Po zhruba polhodine naozaj prišiel, všetky pôvodné oznamy odstránil a nahradil novými.

Pracovník dodávateľskej firmy lepí nový oznam.
Pracovník dodávateľskej firmy lepí nový oznam.
Zdroj: Daniela Pirschelová

 

Bližší internet ako sused

Pri odchode zdôraznil. "Nerozumiem, prečo nás ľudia nekontaktovali, alebo zástupcov vlastníkov bytov, s ktorými komunikujeme. Boli by sme to už dávno vyriešili a nikto sa nemusel stresovať," poznamenal a ponáhľal sa ešte na Hemerkovu ulicu.

Viac foto TU

Vyjadrite svoj názor v komentároch i ankete pod článkom

Anketa
Ako by ste vy riešili problém s takýmto oznamom? Koho by ste oslovili ako prvého?
  • 8%
  • 53%
  • 33%
  • 1%
  • 1%
  • 4%

Mohlo by vás zaujímať: