V Ženeve bude mať svetovú premiéru nová Toyota Aygo
27. 2. 2018, 10:43 (aktualizované: 10. 7. 2024, 12:59)

Zdroj: Toyota
V roku 2017 bolo Aygo v Európe jedným z najpredávanejších modelov v segmente A, keď sa predalo viac ako 85 000 vozidiel a podiel v segmente dosiahol 6,6 %.
Nové Aygo, okrem výrazne zmeneného exteriéru, charakterizujú vylepšené jazdné vlastnosti a lepšia dynamika jazdy a lepšie odhllučnenie interiéru. Zmeny sa dotkli aj interiéru, najmä palubnej dosky, tie si však budeme môcť pozrieť až v Ženeve.
Pod kapotou má prepracovaný trojvalec s objemom 998 cm3 DOHC 12V s časovaním ventilov VVT-i, ktorý už spĺňa požiadavky emisnej normy Euro 6.2. Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstrekovačov paliva, vyšší kompresný pomer, množstvo nových komponentov s nízkym trením, systém recirkulácie výfukových spalín (EGR) a vylepšený vyvažovací hriadeľ pre zníženie vibrácií pri voľnobežných otáčkach.

Zdroj: Troliga
Zo zadu zaujmú nové LED svetlovodné trubice.
Motor teraz dosahuje maximálny výkon 53 kW (72 k) pri 6 000 ot./min. a krútiaci moment 93 Nm pri 4 400 ot./min.
Nové Aygo zrýchli z 0 km/h na 100 km/h za 13,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť až 160 km/h. Spotreba paliva klesla zo 4,1 na 3,9 l/100 km.
Do výbavy auta patrí aj bazpečnostný balík Safety Sense, ktorý spája rôzne technológie aktívnej bezpečnosti. Patrí k nemu asistent pre jazdu vo vymedzenom jazdnom prhu a aj predkolízny bezpečnostný systém (PCS).
Zdroj: Toyota
Minulý rok sa z tohto modelu predalo v Európe približne 85-tisíc kusov.
Ten funguje v rozsahu rýchlostí približne od 10 km/h do 80 km/h. Dokáže rozpoznať vozidlá vpredu a znižuje riziko nárazu zozadu. Ak hrozí nehoda, najprv upozorní vodiča (akusticky aj opticky), aby začal brzdiť.
Zároveň zvýši tlak v brzdovej sústave s cieľom posilniť účinok bŕzd vo chvíli, keď vodič zošliapne brzdový pedál. Ak vodič včas nereaguje, systém začne automaticky brzdiť, čím zníži rýchlosť vozidla približne o 30 km/h, prípadne vozidlo úplne zastaví.