Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Test: Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon Pick-up

Jeep Wrangler Unlimited Pick-up

Zdroj: Tomáš Kelement

Reklama

Budem úprimný. Chlapské autá už prakticky neexistujú bez ohľadu na kategóriu, či porciu maximálneho výkonu. Jeep Wrangler Unlimited v úprave Pick-Up je svetlá výnimka...

Rustikálny charakter

Okrem toho je verzia pick-up určená výlučne dvom, za vaším chrbtom máte síce nejaký priestor, no ten možno značiť za symbolický.

Vibrácie

Naštartujte motor a určite pocítite vibrácie. Napokon naftový štvorvalec má na dnešnú dobu netradičný objem 2,8 litra. Diesel z produkcie talianskeho výrobcu VM Motori poskytuje maximálny výkon 130 kW/177 koní, čo stačí na ordinárne zrýchlenie a skromnú maximálku. S Wranglerom sa však nejazdí ani na rýchlosť, ani na obratnosť na asfaltovej ceste. A so spomáínnaým Pick-upom už vôbec nie. Jeho jazdné vlastnosti totiž ovplyvňuje najmä nízka hmotnosť zadnej časti auta. Trakcia nezaťažených zadných kolies je slabá a zadná časť to dáva patrične najavo prešykovaním kolies. Práve preto naštve, že stabilizačný systém sa nedá vypnúť. Teda dá. V teréne, ak zaradíte redukciu. Ale to je jedno. Ľahká zadná časť v kombinácii s terénnymi „drapákmi“ často vyhrá nad elektronikou. A to sa vám bude páčiť, lebo cítite, že to auto žije, že ho musíte riadiť a dávať pozor. Mikrospánok vám nebude hroziť.

Pohon 4x4

V prípade pohonu 4x4 u Wranglera zaraďuje všetko šofér. Pozdĺžne uložený motor a prevodovka sú doplnené pevnou mechanickou spojkou, ktorá rozdeľuje krútiaci moment 50:50. Takže ju môžete aktivovať iba v teréne. Nechýba ani redukovaný prevod v prípade rubiconu s pomerom 4:1.

V základnom nastavení motor poháňa zadné kolesá, pohon predných kolies si vodič priradí prostredníctvom páky. Môže tak urobiť aj za jazdy, nie však na suchom asfalte. Prednú nápravu si zapnete až v teréne. Tam si môžete zaradiť aj redukovaný prevod, prípadne podľa potreby uzavrieť predný, alebo zadný diferenciál. V prípade verzie Rubicon, si môžete odpojiť aj predný stabilizátor. Všetko máte pod kontrolou vy, nikto vám neradí, ste chlap!

Jediný

Najväčšie plus testovaného exempláru? Je to jediný Wrangler pick-up na Slovens ku! Takže je jedinečnejší ako Bugatti Veyron! Takže mu prepáčite jeho šialenú cenovku, ktorá presahuje päťdesiatštyritisíc eur. Za túto cenu pozbierate obdiv, dvihnuté palce a pozíciu unikátu. Takže v konečnom dôsledku je lacný.

Jeep Wrangler Pick-up

Valce/Objem: 2777 cm3

Max. výkon: 130 kW / 177 k / 3800 ot/min

Max. krútiaci moment: 410 Nm / 2000 o/min

Max rýchlosť 170 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,7 s

Kombinovaná spotreba: 9,7 l/100 km

Cena: 72 000 Eur

Vyberáme pre vás niečo PLUS