Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST: Honda Civic Sedan. Desiata generácia prináša veľa zmien

Na Civicu vidno, že je skutočne autom pre celý svet - a najmä Ameriku

Zdroj: Äutor

Reklama

Na scénu sa vrátilo auto, ktoré ku Honde vždy patrilo a vlastne by sme sa mohli aj tváriť, ako keby nikdy neodišlo

Čo to je

Honda Civic Sedan je mix dvoch svetov. Uletený dizajn posledných generácii hatchbackov, ktorý odštartovala siedma generácia a klasická karoséria sedanu, ktorý v ponuke nahradí kombi verziu, ktorá bola populárna v podstate iba v Európe.

Oproti minulej generácii sa môžu zákazníci tešiť na viac miesta pre osoby aj vďaka nárastu rozmerov a rázvoru (plus 103 milimetrov!). Nový Civic Sedan je oproti Civicu Tourer, ktorý ostane v predaji do jesene tohto roka o 58 mm dlhší, o 4 mm širší a o 19 mm nižší. Nový Civic ale niekde aj tratil.

Batožinový priestor je samozrejme horšie prístupnejší, aj keď jeho objem je v prípade sedanu stále slušných 519 litrov. Je aj menej praktický, zadné sedadlá už nevyklopíte.

Ako to jazdí?

Civic Sedan sme testovali naozaj dôkladne. Niekoľko dní trávil dochádzaním do hlavného mesta a následným trápením v meste, avšak najviac prekvapil pri ceste do Prahy a naspäť. Výhodou verzie sedan je komfortne nastavený podvozok, ktorý je skutočne príjemným spoločníkom.

Bez ohľadu na rýchlosť bolo auto mimoriadne stabilné (kvôli aerodynamike je kompletne kapotovaný aj podvozok), no stále pre posádku veľmi príjemným miestom na cestovanie. Odhlučnenie je na vysokej úrovni a cestujúci si chválili priestor aj na zadných sedadlách, kde je dostatok miesta pre dve dospelé osoby.

Podvozok fungoval aj v meste, dobre tlmil nerovnosti a sme radi, že môžeme skonštatovať, že takto si pamätáme Hondu z minulosti (éra 5. až 7. generácie).

Čo je na tom zaujímavé

Vzhľad – ten Honda jednak podriaďuje aerodynamike, no má svoj osobitý ráz, ktorý nám v redakcií od príchodu 8ej generácie sedí. Určite je prepracovanejší a komplexnejší, ako u nedávneho predchodcu a auto pôsobí moderne aj niekoľko mesiacov po svojom predstavení.

Interiér – pôsobí kvalitne a v našej výbave Exclusive aj luxusne. Sedadlá sú príjemné aj pri dlhých cestách, za skvelú považujeme ponuku odkladacích priestorov. Je ich veľmi veľa a sú dostatočne priestranné – niektorí Európania by sa mohli učiť!

Zaujímavá je aj ponuka agregátov. V prípade Sedanu totiž Honda maximálne uľahčuje svojím zákazníkom voľbu. Na výber je iba jeden agregát – prepĺňaná 1,5ťka s výkonom 134 kW (182 koní) a krútiacim momentom 220 Nm. Vybrať si môžete medzi manuálnou prevodovkou a prevodovkou CVT, ktorou bolo vybavené aj naše auto.

CVT je skvelým spoločníkom pre jazdcov, ktorí majú pubertu za sebou a nepotrebujú na milimeter kopírovať pohyby áut pred sebou s minimálnym, nebezpečne malým odstupom. Naša voľba? V Sedane CVT. Priemerná spotreba vrátane diaľničnej jazdy dosiahla 7,3 litra na 100 kilometrov – nemáme k nej výhrady, kultivovanosť agregátu hravo predbieha možnú úsporu.

Čo sa nepodarilo

Dizajn môže byť pre niektorých záujemcov problémom, ide o veľmi subjektívnu otázku. V interiéri by sme ubrali dotykových plôch a niektorým funkciám vrátili klasické ovládače. Grafika prístrojovej dosky rovnako nemusí osloviť všetky vekové kategórie a nevýhoda jediného agregátu v ponuke je možno absencia cenovo dostupnejšej alternatívy.

Záver

Honda Civic Sedan bola príjemným prekvapením a osviežením zároveň. Jazdne je auto na vysokej úrovni a žilo sa nám veľmi dobre aj v interiéri okrem okamihov, kedy sme potrebovali zvýšiť hlasitosť rádia, alebo preladiť stanicu.

Stále si myslíme, že multimédiá by nemali odvádzať pozornosť vodiča a keďže často vo vozidlách jazdíme sami, spolujazdec nemôže vždy pomôcť.

Bude zaujímavé sledovať, ako vzhľad ovplyvní predaje tohto auta, no od nás má Honda Civic Sedan veľmi dobré odporúčania, pri výbere nového auta by sme ju určite zaradili do úzkeho výberu.

Motor

Palivo

benzín

Valce

4

Zdvihový objem (cm3)

1 498

Prevodovka

CVT

Poháňaná náprava

predná

Výkon

Najvyšší výkon (kW/k) pri ot./min

134 / 182 pri 6000

Krútiaci moment (Nm) pri ot./min

220 pri 5500

Maximálna rýchlosť (km/h)

200

Akcelerácia z 0 na 100 km/h (s)

8,2

Spotreba

mesto / mimo / komb. (l/100km)

7,8 / 4,7 / 5,8

Rozmery

Dĺžka / šírka / výška // rázvor (mm)

4648/1799/1416//2698

Batožinový priestor (l):

519

Objem palivovej nádrže (l):

46

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1 348

Ceny

Cena základného modelu s DPH (€)

22 690

Základná cena testovanej verzie (€)

27 990

Vyberáme pre vás niečo PLUS