Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Rimac Concept S: Bugatti má konkurenta z Chorvátska!

Rimac Concept S

Zdroj: Rimac Automobili

Reklama

Toto by ste nečakali. Neznáma firma Rimac sídliaca neďaleko Zagrebu vyrába najrýchlejšie elektromobily. Nechytá sa ani Tesla.

Novinka predstavená na autosalóne v Ženeve je vlastne bratom modelu Concept One. Tentoraz vytvorili okruhovú verziu, ktorá vásš okuje maximálnym výkonom, ktorý sa približuje k fenomenálnemu Bugatti Chiron, ktoré akurát predstavili v Ženeve.

Diabolská porcia výkonu smeruje na všetky štyri kolesá, napokon maximálny výkon sa dá opísať aj jedným slovom: Megawatt! Konkrétne je to 1 018 kW/1 384 koní, čo je teritórium modelov Bugatti.Ešte diabolskejší je maximálny krútiaci moment na úrovni 1 800 Nm. Aby sa tento výkon dal spoľahlivo preniesť na cestu, má každé koleso vlastný elektromotor. Výkon smerujúci na jedno koleso je presne 218 kW/296 koní. Samozrejmosťou je vektorové ovládanie výkonu pre vyššiu stabilitu. Systém je vyvinutý firmou a nesie označenie Rimac All Wheel Torque Vectoring (RAWTV).

Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 2,5 sekundy, zrýchlenie z 0-200 km/h trvá 5,6 sekundy a za 13,1 sekundy je na tachometri číslica 300 km/h. Maximálna rýchlosť je takmer neuveriteľných 365 km/h. A to sa dá vyskúšať iba v prípade, že si nájdete dostatočne dlhý úsek na to, aby ste to vyskúšali. Konštruktéri dosiahli túto maximálnu rýchlosť prostredníctvom montáže dvojstupňovou prevodovkou, čo je ďalší unikát. Väčšina elektromobilov vzhľadom na využiteľné spektrum otáčok elektromotora nemá prevodovku.

Aerodynamika

Samozrejme bez prítlaku by dosiahnutie týchto extrémnych výkonom nebolo možné. Aj napriek využitiu spojlerov sa celková hmotnosť v porovnaní s modelom Concept:One znížila o 50 kilogramov. Všetky aerodynamické prvky, tak ako aj karosérie sú vyrobené z karbónu takže spomínané zníženie hmotnosti je vskutku úctyhodný výkon.

V interiéru sú škrupinové sedadlá s päťbodovými bezpečnostnými pásmi. Okrem toho je vnútri pár spínačov, ktorými si jazdec volí režim jazdy, od normálneho až pod driftovací mód, ktorý spoľahli zošľahá zadné pneumatiky najmä s ohľadom na extrémny krútiaci moment. Okrem toho si môže vodič stiahnúť dáta z telemetrie, vzhľadom na to, že všetky snímače komunikajú cez palubnú elektroniku a cez 4G pripojenie dáta odošlú na želaný mail, alebo web stránku.

Kapacita betérií je 82 kWh, čo by malo v prípade štandardnej jazdy zabezpečiť dojazd na úrovni 340 kilometrov. Dobíjať sa elektromobil dá cez kombinovanú zásuvku pre striedavý prúd, ktorá poskytne maximálny dobíjací výkon 22 kW za hodinu, nabíjanie cez jednosmerný prúd zvládne až 120 kW za hodinu. Ceny zatiaľ Chorváti nezverejnili, no toto auto nás v Ženeve zaujalo asi najviac.

Vyberáme pre vás niečo PLUS