Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Prvé zoznámenie: Škoda Karoq

Dvojité svetlá Karoqu vyslovene sedia

Zdroj: Autor

Reklama

Svojim spôsobom je výnimočný

Je jednoduché súdiť autá. Najmä kategóriu SUV, o ktorej stále veľa ľudí, že ju nik nepotrebuje a v podstate nemá zmysel. Napriek tomu predaje hovoria úplný opak. Ľudia ich chcú a firmy začínajú tiež. Auto je predsa stále slušný benefit a rovnako aj miesto, kde trávime veľa času.

Možno si pamätáte na túto farbu, hrdo ju nosila Fabia aj Octavia

Zdroj: Autor

Možno si pamätáte na túto farbu, hrdo ju nosila Fabia aj Octavia

Yeti: Je nenávratne preč. Milú tvár s okrúhlymi očami vystriedal moderný kabát a človek sa až čuduje, ako veľmi sa Škoda snažila odlíšiť Karoq od sesterskej Atecy. My jej za to dávame body k dobru, lebo tak to má byť. Nie je to však lacná záležitosť, čo je opak dnešných trendov. Pravdou tiež je, že Karoq potrebujete vidieť naživo a v správnej farbe. Fotky dokážu skresľovať a najmä pri komplikovaných dnešných svetlách je živý dojem úplne iný. Lepší.

Tak, ako sme chválil Kodiaq, máme dôvod aj pri Karoqu. Jednoducho je to premyslené auto. vnútorným priestorom, ktorý by mal uspokojiť drvivú väčšinu česko-slovenských rodín (tri detské sedačky vyskúšame až keď budeme mať auto na dlhší test), ale aj inokrajcov, Škodu totiž chvália aj za našimi hranicami. Základný batožinový priestor je pri obyčajných sedadlách 521 litrov a viete si ho rozšíriť takmer na dva kubíky (1810 litrov). V prípade ak si zvolíte príplatkové sedadlá VarioFlex, s ktorými môžete ľahko manipulovať, základný batožinový priestor klesne, či vzrastie na 479 až 588 litrov podľa ich polohy.

Zdroj: Autor

Virtuálny kokpit príde neskôr, veľký Columbus zatiaľ postačuje

SUV: Prvý dojem sme čerpali v aute s tou dostupnejšou motorizáciou. Jednoduchšia totiž vôbec nie je. Trojvalcový agregát s objemom jedného litra je v aute vynikajúco odhlučnený a čo prekvapí asi každého, sila mu nechýba. 85 kW (115 koní) dopĺňa 200 Nm krútiaceho momentu dostupného už pri 2000 otáčkach, ktoré za jazdy pozitívne vnímame. Pri predbiehaní v istých rýchlostiach netreba ani zbytočne podradiť, motor zvláda aj diaľničné tempo. Kto ale túži po rýchlosti, má na výber silnejšiu benzínovú 1,5-ťku s výkonom 110 kW, teda 150 koní. Mesto a jeho okolie však zvládne trojvalec bez ťažkostí.

Neskôr sme jazdili aj s naftovým, dvojlitrovým agregátom vybaveným 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem vyššieho krútiaceho momentu je ale cítiť aj váhu a akustický prejav naftového agregátu, ktorý sa stráca s vyššou rýchlosťou. Tento motor by sme volili v prípade častých jázd s plne naloženým autom a prevahe diaľnic.

Zdroj: Autor

C-éčkové zadné svetlá na fotke úplne nevyniknú, naživo pôsobia lepšie

Jazdili sme aj v miernom teréne, kde za najväčšiu výhodu považujeme svetlú výšku 172 milimetrov, avšak jasne cestné pneumatiky majú radi suchý povrch a tak si radšej dávajte dobrý pozor, kam si to s Karoqom namierite.

Ambiciózny: Ako prvé sa na trh dostanú lepšie výbavy, podobné tým, na ktorých sme jazdili aj my. Virtuálny kokpit ale príde až neskôr. Istou náhradou môže byť veľký dotykový Columbus, ktorý poznáme aj z Kodiaqa a posúva interiér Karoqu na vyššiu úroveň. Páčil sa nám aj látkový béžový interiér, ktorý Karoqu dodá ešte viac vzdušnosti a samozrejme, všetky technologické novinky, ktoré momentálne koncern ponúka. Od bezpečnostných systémov až po otváranie batožinového priestoru pohybom nohy pod nárazníkom. Väčšie nedostatky sme pri prvej jazde nestihli ani spozorovať, tým najväčším ale bude nedostatok vozidiel. Čakacia doba na Karoq momentálne prekračuje pol roka, čo je pozitívne z hľadiska záujmu o auto, no nie všetci klienti majú trpezlivosť.

Zdroj: Autor

521 litrov základného objemu bez posuvných sedadiel VarioFlex bude stačiť, s pohonom všetkých kolies ale zabudnite na rezervu

Verdikt: Pokiaľ ste aj vy podľahli pocitu, že bez vyššieho posedu, vyššej svetlej výšky a trendového SUV žiť nemôžete, od Škody Karoq vás odhovárať rozhodne nebudeme. Jazdí výborne, ponúka štedrý priestor pre posádku i batožinu a jej vzhľad je moderný. Škoda len, že to nie je už taký rebel, akým bol Yeti, no napriek tomu bude aj v dnešnej silnej konkurencií pravdepodobne veľmi úspešný.

Vyberáme pre vás niečo PLUS