Na odhalenie nového modelu, ktorý mal byť zrodený pre zákruty a dynamickú jazdu sme boli veľmi zvedaví. Po odhalení jeho vzhľadu a najmä technických detailov však naše nadšenie opadlo. Bugatti síce vytiahlo slávne meno francúzskeho pretekára, ktorý v dvadsiatych rokoch minulého storočia vyhral dvakrát Targu Florio, no zdá sa, že táto limitovaná edícia 40 kusov je zameraná najmä na rýchle speňaženie a nie prejazdy zákrut.

Lepšia aerodynamika pomáha zvýšiť prítlak, zároveň však klesla aj maximálna rýchlosť
Lepšia aerodynamika pomáha zvýšiť prítlak, zároveň však klesla aj maximálna rýchlosť
Bugatti

Neberte to zle, Bugatti Chiron, z ktorého Divo vychádza, je úžasný stroj. Málokto však jeho výkon využíva rovnako ako Montoya pri zajazdení krátko-trvajúceho rekordu zrýchlenia na 400-kilometrovú rýchlosť a opätovné zastavenie. Bugatti Divo dostalo hlavne odlišnú karosériu s vyšším prítlakom o 90 kilogramov a nižšou maximálnou rýchlosťou – 380 km/h. Výkon 16-valcového agregátu zo Chironu je rovných 1500 koní a auto je o „neuveriteľných“ 35 kilogramov ľahšie. Nie, nejde o omyl. Za 5 miliónov eur dostanete divokejší vzhľad, nižšiu maximálnu rýchlosť a ušetríte na váhe iba 35 kilogramov, čo by možno zvládla aj lacnejšia diéta pre mnohých majiteľov. 

V interiéri domunujú sedačky s výraznou oporou
V interiéri domunujú sedačky s výraznou oporou
Bugatti

Obrovskou výhodou však je, že okruh Nardò zvládne až o 8 sekúnd rýchlejšie ako Chiron. Tak, či onak, nemusí nás to až tak trápiť. Divo aj napriek jeho cenovke vypredali okamžite už počas prvého predstavenia svojim verným zakaznikom (rozumej tým, ktorí majú už v garáži aspoň jeden Veyron a minimálne objednaný Chiron).