Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Lancia Thema: Taliansky luxus z USA

Zadná časť:
Pripomína americký
pôvod auta.

Zdroj: Lancia

Reklama

Fiat zobral Chrysler 300 a oživil na ňom slávne označenie Lancia Thema. Podľa všetkého urobil dobre, Lancia sa tak v segmente luxusných modelov vrátila k úspešnému názvu z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov.

Predná časť vyzerá elegantne a úprava Lancie ho o niečo zjemnila vlastným dizajnom nárazníka a maskou chladiča. Agresivita tvarov a jemný náznak svalnatosti sa drží v prijateľných medziach. Zadná časť má pre oko Európana výrazne retro americký charakter. Niekomu sa môže páčiť rovná zoseknutá plocha zadného čela, niekomu tam môže zase chýbať nejaká rafinovaná krivka. S 3 048 mm dlhým rázvorom má Thema nárok robiť si ambície na segment luxusných päťmetrových sedanov. Celková dĺžka sa po facelifte ustálila na impozantných 5 084 mm.

Luxusnejšia ako Chrysler

V interiéri má Lancia Thema luxusnejšie vyhotovenie, než aké prezentoval Chrysler 300. Okrem kože na sedadlách ide v prvom rade o kvalitne pôsobiaci materiál, ktorý pokrýva aj výplne dverí a takmer celú palubnú dosku. K tomu patrí ešte drevená dekorácia.

V čase, keď módne trendy diktujú v interiéroch výrazné hranaté tvary, pôsobia elipsy a obliny v Theme možno trochu archaicky, ale na druhej strane vytvárajú pocit decentnosti a luxusu. Vnútorný priestor je naozaj bohatý, takže výhrady nebudú mať pasažieri ani vpredu, ani vzadu. Samozrejme, v takomto aute sa očakávajú aj vyspelé palubné systémy, a tak nechýba automatické prepínanie diaľkových svetlometov, systém varujúci pred vozidlami v mŕtvom uhle, adaptívny tempomat, respektíve systém varujúci vodiča pred blížiacou sa kolíziou.

Benzín či nafta?

Päťmetrový sedan s pohonom zadných kolies môže byť vybavený jedným z troch motorov. Vlajkovou loďou je Thema s benzínovým vidlicovým šesťvalcom Pentastar s objemom 3,6 l a s výkonom 210 kW (286 koní). V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou s ním Thema zrýchli z pokoja na 100 km/h za 7,7 s, dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h a priemerná spotreba je 9,4 l/100 km.

Na starom kontinente však Lancia stavia predovšetkým na naftový preplňovaný šesťvalec s objemom 3,0 l, ktorý je dodávaný v dvoch výkonových verziách, ktoré sú štandardne vybavené päťstupňovou automatickou prevodovkou. Základné naladenie dosahuje výkon 140 kW (190 koní) a tomuto autu to umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Silnejšie vyhotovenie má výkon 176kW (239 koní) a auto sa s ním na 100 km/h rozhýbe za 7,8 s a dosiahne rýchlosť 230 km/h. Obidva naftové varianty majú v kombinovanom režime rovnakú priemernú spotrebu 7,1 l/100 km.

Americká Lancia chce ponúknuť alternatívu k zavedeným prémiovým značkám, čo by nemuselo byť až také nedostihnuteľne. Auto ponúka dobrú kombináciu ceny, výkonu a luxusu. Cena je od 40 200 eur.

Vyberáme pre vás niečo PLUS