Ford predstavil úplne nový Focus hneď v niekoľkých verziách
10. 4. 2018, 17:24 (aktualizované: 10. 7. 2024, 12:14)

Zdroj: Ford
Podľa tvrdenia automobilky ide o auto, ktoré je výsledkom intenzívnej spolupráce so zákazníkmi

Zdroj: Ford

Zdroj: Ford

Zdroj: Ford
Galéria k článku
Prvé správy o Forde Focus naznačujú, že pre značku ide o najdôležitejší model všetkých čias. Súdiac podľa množstva nových technológii, dizajnu či predstavenia viacerých verzii naraz, Focus by sa mal stať modelom, ktorý začne zarábať vážne peniaze.

Zdroj: Ford
Ford Focus kombi
Focus totiž neostane iba pri suchom hatchbacku, verzia Focus Active by mala prilákať tých, ktorí tajne túžia po SUV, no až tak ich v zásade nepotrebujú. Decentné plasty, vyšší posed a mierne off-roadový vzhľad by mohol stačiť. Focus Vignale zase zaostrí na tých, ktorých srdce piští po prémiovejších značkách aj keď im stačí kompaktná veľkosť.
Zdroj: Stefan Viehbacher
Ford Focus Vignale
Focus vo verzií ST-Line nie je zásadnou novinkou, dostane ale odlišné sedadlá. Klasikou je praktický kombík, pričom všetky spomínané verzie vychádzajú z novej platformy C2, ktorá je podľa Fordu bezpečnejšia pri nárazoch, ponúka dynamickejšie jazdné vlastnosti a zároveň väčší priestor pre posádku (rázvor je dlhší o 53 mm). Ford do nemeckej fabriky v Saarlouis investoval viac ako 600 miliónov EUR a Focus by mal byť zrkadlom práve tejto investície.
Zdroj: Ford
Interiér novinky je priestrannejší
Sledujúc novinku na prvých fotografiách ako aj videách síce nepadáme na zadok, čakali sme väčšiu revolúciu. V interiéri sa čiastočne udiala, skúste si však zakryť znak na volante, či sa aj vám nebude zdať povedomý. Majitelia doterajších Focusov však rozhodne ocenia posun a zlepšenie ergonómie.
Zdroj: Ford
Na výber bude nová 8-stupňová automatická prevodovka alebo 6-stupňová manuálna prevodovka
Teraz ale ku konkrétnym novinkám, na ktoré sa budúci majitelia môžu tešiť. Veľkou novinkou pre Focus je Head-Up displej a zapracovanie systému SYNC3 s 8-palcovou obrazovkou. Oceňujeme, že ovládanie klimatizácie ostalo v tradičnej podobe. V interiéri to až tak veľkú revolúciu nespôsobí, no prítomnosť aktívneho parkovacieho asistenta druhej generácie umožní zaparkovať stlačením jedného tlačidla do priestorov, ktoré sú väčšie ako samotné auto o minimálne 110 centimetrov (dostupné s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou).
Zdroj: Ford
Ford Focus ST-Line
Focus po novom ponúkne aj adaptívny podvozok s viacerými jazdnými režimami a vynovený systém adaptívneho tempomatu so systémom Stop&Go. Ďalšou novinkou je spoznávanie dopravných značiek s rozpoznávaním rýchlosti a dokonca aj jednosmerných ciest. Vozidlo sa bude vedieť udržať v strede jazdných pruhov a pomôže aj pri núdzových manévroch natáčaním kolies (napríklad pri obchádzaní stojacich vozidiel). Aby toho nebolo málo, systém čítania dopravných značiek by mal pomáhať aj inteligentným svetlám.
Zdroj: Stefan Viehbacher
Ford Focus Active
Ostatné systémy ako ochrana chodcov či sledovanie slepých uhlov a premávky za cúvajúcim vozidlom už poznáme, pri prípadnej nehode pomôže aj systém Post-Collission Braking, ktorý znižuje možné poškodenia a poranenia okamžite po detekcií kritickej situácie.
Zdroj: STEFAN VIEHBACHER PHTOGRAPHY
Ford Focus Active pre milovníkov SUV
Nezabudli sme ani na pohonné jednotky. Na výber budú minimálne dva benzínové agregáty s objemom 1,0 (85, 100 a 125 koní) a 1,5 litra (150 a 182 koní) a dve naftové pohonné jednotky s objemom 1,5 (95 a 120 koní) a 2,0 litra (150 koní).